ניצל את הזינוק במניה: מנכ"ל לייבפרסון מימש אופציות ברווח של 17.2 מיליון דולר

מניית חברת הטכנולוגיה עלתה ב-57% מתחילת השנה הנוכחית • נהנתה מהתחזקות ביצועיה בתקופת הקורונה

רוברט לוקאסיו, מנכ"ל לייבפרסון   / צילום: חן גלילי
רוברט לוקאסיו, מנכ"ל לייבפרסון / צילום: חן גלילי

מייסד ומנכ"ל חברת הטכנולוגיה לייבפרסון , רוברט לוקאסיו, מימש בימים האחרונים אופציות שהיו בידיו ומכר את המניות שקיבל ברווח של 17.2 מיליון דולר, כך לפי דיווח שהועבר בסוף השבוע ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב. לפי הדיווח, לוקאסיו מימש 400 אלף אופציות שהיו לו למניות, במחיר מימוש של 13.28 דולר.

לאחר מכן, במספר עסקאות בשוק הפתוח, הוא מכר את אותן 400 אלף מניות במחירים גבוהים בהרבה, שנעו בין 56.1 דולר ל-56.8 דולר. בסך הכול, המניות נמכרו בתמורה ל-22.5 מיליון דולר, בעוד שעל מימוש האופציות שילם לוקאסיו כ-5.3 מיליון דולר.

לייבפרסון, שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב, מספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) המיועדים לניהול שירות לקוחות באמצעים דיגיטליים. שווי השוק של לייבפרסון הוא כ-4 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-57% מתחילת השנה הנוכחית.

לוקאסיו הקים את לייבפרסון בשנת 1995 והוא מנהל את החברה מאז; באתר החברה נכתב שהוא אחד המנכ"לים-המייסדים הוותיקים ביותר בתעשיית הטכנולוגיה. "כעת בשנת 2020, רוב הוא קול מוביל בנושא הרפורמות של עתיד העבודה", נכתב עליו באתר לייבפרסון, שם נאמר גם כי תחת ניהולו "לייבפרסון עברה דרך ארוכה מאז ימיה הראשונים, שרדה את התפוצצות בועת הדוט.קום וצמחה להיות מובילה בתחומה, עם מעל 18 אלף לקוחות ו-1,200 עובדים ברחבי העולם".

תגייס 517 מיליון דולר באג"ח

לייבפרסון היא אמנם חברה אמריקאית, אך היא נרשמה למסחר בבורסה בת"א לפני מספר שנים ומעסיקה בארץ קצת פחות מ-300 עובדים. עד לאחרונה היא העסיקה בישראל כ-350 עובדים, אך בעקבות שיתוף פעולה עליו חתמה עם החברה ההודית Infosys, פעילות הענן הפרטי של לייבפרסון שפעלה בארץ נסגרה, ובעקבות זאת כ-30 עובדים פוטרו ולכ-30 הוצע לעבור לאינפוסיס.

על רקע מגפת הקורונה והמעבר המואץ של ארגונים לעבודה מהבית, לייבפרסון נהנתה מהשימוש המוגבר באמצעים דיגיטליים לצורך שימור הקשר עם לקוחות, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 היא רשמה הכנסות של 264 מיליון דולר, צמיחה של 24.4% לעומת התקופה המקבילה, ובנוסף היא עברה ל-EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) חיובי של 19.7 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי בתקופה המקבילה.

עם זאת, החברה נפגעה ברבעון השלישי מההחלטה שלה לעבור לעבודה מהבית, ולוותר על שימוש בכל משרדיה ברחבי העולם. כתוצאה מכך, היא הכירה בהוצאות בסך 24 מיליון דולר בגין ארגון מחדש של חוזי השכירות שלה ופחת מואץ של ריהוט משרדי ואביזרים שונים. לאחרונה הודיעה לייבפרסון על גיוס של 517 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב להמרה בריבית של 0%, ואלו מיועדות לפירעון בשנת 2026.