בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; מניות המנפיקות הטריות דורדאש ו-Airbnb צללו

אופ"ק הודיע על הורדת תחזית צמיחת הביקוש לנפט ב-2021 • נעילה מעורבת בבורסות אירופה על אף אופטימיות זהירה בשיחות הברקזיט, מניית אסטרהזנקה צנחה ב-6% בצל רכישת אלקסיון, שמנייתה זינקה בוול סטריט • הדולר האוסטרלי בשיא של שנתיים מול הדולר

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט, דאו ג'ונס ו-S&P 500 מחקו את העליות במהלך היום וירדו ב-0.5% וב-0.4% בהתאמה, ואילו נאסד"ק התקדם ב-0.5%.

מניית אלקסיון שנרכשה ע"י אסטרהזנקה זינקה ב-29.2%.

טסלה עלתה ב-4.89%, נטפליקס הוסיפה 3.8% לערכה ופייפאל התקדמה ב-3.14%.

מניות המנפיקות הטריות, Airbnb ודורדאש נפלו ב-6.99% וב-8.57% בהתאמה.

21:17

מדדי וול סטריט עוברים למגמה מעורבת. נאסד"ק מטפס בכמעט 1%, S&P 500 מתקדם ב-0.13% ודאו ג'ונס יורד ב-0.1%.

מחיר הזהב ירד ב-0.6% ל-1,832.10 דולר לאונקייה, שפל של שבועיים.

מחיר הנפט הגולמי עולה ב-0.28% בשעה זו.

מניית אלקסיון ממשיכה לטפס, ב-30.4% בשעה זו. מניית טסלה עולה בכמעט 5%, פייפאל מוסיפה כ-4% לערכה ונטפליקס מתקדמת ב-3.7%.

בצידם השלילי של המדדים, מניית Airbnb נופלת ב-6.86% ודורדאש מתרסקת ב-9.63%.

18:53

נעילה מעורבת בבורסות אירופה, מדד קאק הוסיף 0.37% לערכו, דאקס עלה ב-0.83 ואילו פוטסי בבריטניה ירד ב-0.23%. סטוקס 600 התקדם ב-0.56%.

בגרמניה הודיעו על סגר מלא לתקופת חג המולד כדי למנוע זינוק במקרי הקורונה במדינה. חנויות לא חיוניות ובתי הספר במדינה ייסגרו החל מיום רביעי הקרוב.

מניות הבנקים הבריטיים לויד'ס, בארקליס ונאטווסט טיפסו ביותר מ-4% בעקבות האופטימיות הזהירה המשתמעת משיחות הברקזיט.

בצידם השלילי של המדדים המובילים, מניית חברת הפארמה הבריטית אסטרהזנקה צנחה בכמעט 6% לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את חברת הפארמה האמריקאית אלקסיון, שמנייתה מזנקת בוול סטריט ב-31%.

בוול סטריט, עליות קלות במדדים ונאסד"ק קופץ ב-1.17%.

17:00

ארגון המדינות מייצאות הנפט (אופ"ק) הודיע על הורדת תחזית צמיחת הביקוש לנפט ב-2021 בעקבות "חוסר הוודאות סביב נגיף הקורונה ושוק העבודה" והשפעתו על שינוע דלק במדינות מפותחות במהלך המחצית הראשונה של השנה. אופ"ק חתך את התחזית ב-350 אלף חביות ליום, והיא עומדת כעת על 5.9 מיליון חביות. ב-2020 עמד הביקוש על כ-90 מיליון חביות ביום. הנפט עולה כעת ב-0.1% ומחיר חבית עומד על 46.6 דולר.

מניית Airbnb משלימה צניחה של 22% מההנפקה. 

16:30

פתיחה חיובית בבורסות וול סטריט, המדדים המובילים עולים בעד 0.6% בהובלת דאו ג'ונס.

שיחות על חבילת חילוץ לשוק האמריקאי בשווי 908 מיליארד דולר עשויות להתחיל כבר היום, מה שמוביל את הסנטימנט החיובי במדדים. החבילה האמורה תחולק כך ש-748 מיליארד דולר יעברו לטובת המובטלים ואילו שאר הסכום יחולק כתמריץ לעסקים.

מניית חברת הפארמה אלקסיון מזנקת במעל 30% לאחר שאסטרהזנקה הבריטית הודיעה על רכישתה. מניית מודרנה עולה ב-2.76%.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.8%. 

מנייתה של אלפאבית (החברה האם של גוגל) תיסחר על רקע התקלה העולמית בחלק משירותי החברה בעולם.

11:20

מנייתה של חברת התרופות אסטרהזנקה צונחת בכ-6% בהמשך לעסקת הענק - הגדולה מעולם עבור החברה, שהוכרזה בסוף השבוע האחרון בדבר רכישתה של Alexion תמורת 39 מיליארד דולר.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות בדומה לסנטימנט מעבר לים, כאשר בוול סטריט החוזים העתידיים מטפסים לקראת פתיחת שבוע המסחר. 

מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.9%, הקאק הצרפתי מטפס ב-0.8% והפוטסי הבריטי לא שינוי בצל החשש מיציאה של בריטניה מהאיחוד ללא הסכם.

הפאונד הבריטי מזנק ב-1.25% מול הדולר וזאת למרות המבוי הסתום בשיחות הברקזיט. אמש פג הדד ליין להשגת הסכם של בריטניה מול האיחוד, אם כי הצדדים שיחררו הצהרה משותפת, מה שמהווה סימן לאופטימיות זהירה לקראת שבועיים נוספים של שיחות עד לדד ליין הסופי.

איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים, אמר לגבי התחזקות הפאונד כי "מאמצי המשא ומתן וההגעה להסכם בין בריטניה לאיחוד האירופאי ממשיכים גם הבוקר ביתר שאת, לאחר שהדד-ליין לסיום השיחות שנקבע לאתמול הוארך בהסכמת שני הצדדים שהחליטו ללכת את "המייל הנוסף" במטרה למצות לגמרי את הסיכויים להסכם - החלטה שדוחפת את הבורסות באירופה לעליות הבוקר.
התחזקות הפאונד בשעות האחרונות מבטאת את הספקולציה הקיימת בשוק אודות ההיתכנות להגעה להסכם בין הצדדים לפני תחילת חופשות החגים בימים הקרובים.
בשעות אלו המאמצים הדיפלומטיים נמשכים אולם הפערים בין הצדדים עדיין משמעותיים וניתן בהחלט להעריך שהסיכויים להגעה להסכם בקרוב אינם גבוהים".

08:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת, כך הניקיי היפני עולה ב-0.3%, שנחאי מטפסת ב-0.4%, מנגד הונג קונג יורדת ב-0.5%. מחיר חבית נפט מסוג ברנט מתבסס מעל לרמה של 50 דולר. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים בעד 0.5%.

הדולר האוסטרלי קופץ לשיא של שנתיים בדחיפה מזינוק מחירי הברזל מתחילת השנה זינוק הדולר האוסטרלי ב-8% מול הדולר האמריקאי. הביקוש לברזל מכיוונה של סין עלה לאחרונה, מה שתרם לעליית מחיר החוזים העתידיים לברזל ב-10% ביום שישי האחרון לשיא כל הזמנים.

בריטניה הודיעה לסופרמרקטים בממלכה להיערך למצב של יציאה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. כשבועיים לדד-ליין הסופי וטרם הושגו הסכמות לגבי הסכמי הסחר בין בריטניה לאיחוד האירופי. השיחות בין צוותי המשא ומתן ובין ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לבין נשיאת ה-European Commission, אורסולה וון דר ליין נמשכות, אבל פריצת דרך לא מסתמנת, בייחוד לאחר שהנציגים הבריטים טענו שהצעת האיחוד האחרונה אינה מקובלת עליהם.