קטלוג התוכן הישראלי ארטליסט רוכש מתחרה ב-65 מיליון דולר

חברת ארטליסט, המפעילה קטלוג מוזיקה וסרטוני וידיאו ליוצרי תוכן, רוכשת את האתר האמריקאי Motion Array בעסקת מזומן • איציק אלבז, מנכ"ל משותף: "יש לנו עכשיו כבר יותר מ-6 מיליון לקוחות"

איציק אלבז ועירא בלסקי, מחברת ארטליסט / צילום: מתן פורטנוי
איציק אלבז ועירא בלסקי, מחברת ארטליסט / צילום: מתן פורטנוי

חברת ארטליסט (Artlist), המפעילה קטלוג מוזיקה וסרטוני וידיאו ליוצרי תוכן, הודיעה היום (ג') על רכישת מתחרה אמריקאית בשם Motion Array. לפי ארטליסט, הרכישה בהיקף של 65 מיליון דולר תתבצע במזומן. הרכישה הושלמה באמצע נובמבר, לאחר מגעים שנוהלו מרחוק בעקבות הקורונה.

ארטליסט הוקמה ב-2016 והעלתה תחילה אתר שמספק קטעי מוזיקה ואפקטים קוליים לשימוש יוצרי תוכן. ב-2018 השיקה החברה אתר שני בשם ארטגריד הכולל סרטוני וידיאו לשימוש היוצרים. החברה מעסיקה 130 עובדים בקיבוץ אפיקים, רעננה ותל אביב. ארטליסט הוקמה במקור כבוטסטראפ (סטארט-אפ ללא מימון חיצוני) ובחברה לא חושפים את היקף הגיוסים הכולל שביצעו מאז.

מייסדי החברה הם עירא בלסקי, שהגיע מתחום הווידיאו; איציק אלבז, מפתח אתרים ואיש הייטק בעברו; ואייל רז ואסי איילון, שניהם מפיקים מוזיקליים. כיום אתרי החברה כוללים יותר מ-17 אלף קטעי מוזיקה, 15 אלף אפקטים מוזיקליים ו-100 אלף קטעי וידיאו.

בראיון למוסף G בחודש שעבר, סיפרו בלסקי ואלבז כי החברה מגלגלת עשרות מיליוני דולרים בשנה. הלקוחות של החברה הם תאגידים גדולים כמו קוקה קולה, נטפליקס ונייקי המפיקים תוכן, אך גם יוצרים עצמאיים בעלי ערוצים ביוטיוב. הלקוחות רוכשים מנוי שמאפשר להם הורדה ללא הגבלה של קטעים מהקטלוג. האתרים של ארטליסט התחזקו בעקבות הקורונה, שהקשתה על יוצרי תוכן לצאת ולצלם בעצמם תוכן, והגבירה את הדרישה לשירותי סטוק.

האתר הנרכש Motion Array הוקם ב-2013 ומעסיק 30 עובדים ברחבי ארה"ב וקנדה. האתר מציע קטלוג של 500 אלף מוצרים עבור יוצרי תוכן כולל וידיאו, גרפיקות, תבניות, אנימציה ואפקטים. לחברה גם מוצרים טכנולוגיים כמו פלטפורמה לשיתוף פעולה בין יוצרי תוכן ופלטפורמה לבניית תיקי עבודות.

"מבחינתנו הרכישה מהווה המשך של היעד שלנו ליצור One stop shop, פתרון מקצה לקצה, עבור יוצר התוכן", אמר ל"גלובס" אלבז, המכהן כמנכ"ל משותף של ארטליסט. "אנחנו שואפים להשאיר את האתר חי, לייעל ולשפר את חוויית המשתמש בו, ולהכניס את הערך שלנו כארטליסט אליו. יחד עם Motion Array עכשיו יש לנו כבר יותר מ-6 מיליון לקוחות".

אלבז נמנע מלפרט את מקורות המימון לרכישה, אך ציין כי "אמרנו תמיד שאנחנו חברה עם תזרים מזומנים חיובי ובנוסף בתחילת השנה השלמנו גיוס של 48 מיליון דולר בהובלת קרן KKR האמריקאית".