חברת "אנשי העיר" זכתה במכרז להקמת 420 יחידות דיור ביד אליהו בעלות של כ-700 מיליון שקל

114 יחידות הדיור הקיימות כיום במתחם יהרסו, ובמקומם ייבנו 420 יח"ד עם עירוב שימושים • על מנת להבטיח ישימות והיתכנות מקסימלית של התוכנית, היא חולקה לשני מתחמים באופן שיאפשר להתחיל בביצוע כל אחד מהם בנפרד, ללא תלות באחר

פרויקט לה גווארדיה תל אביב רוטשטיין / צילום: viewpoint
פרויקט לה גווארדיה תל אביב רוטשטיין / צילום: viewpoint

חברת "אנשי העיר", מקבוצת רוטשטיין נדל"ן, הודיעה היום כי הקבוצה נבחרה כזוכה במכרז של חברת עזרה ובצרון, לפרויקט התחדשות עירונית ברחוב לה גוארדיה 35-45 בתל אביב. לפי הודעת החברה, היקף העלויות הצפוי בפרויקט הינו כ-700 מיליון שקל. היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט הוא 820 מיליון שקל.

במתחם הקיים, ששטחו 13.5 דונם, שישה מבני שיכון ובהם 114 יחידות דיור (יח"ד). התוכנית כוללת את הריסת המבנים הקיימים והקמת 420 יח"ד במבנים חדשים עם עירוב שימושים.

לאורך רחוב לה גווארדיה יוקמו מבנים בני תשע קומות מעל לקומת מסחר, מבנים בני שמונה קומות לאורך רחוב וינגייט ובנייה של 16 קומות מעל קומת מסחר בפינת הרחובות לה גווארדיה ויגאל אלון. על מנת להבטיח ישימות והיתכנות מקסימלית של התוכנית, היא חולקה לשני מתחמים באופן שיאפשר להתחיל בביצוע כל אחד מהם בנפרד, ללא תלות באחר.

חברת "עזרה ובצרון" הובילה את תכנון התב"ע לפרויקט, תוך שיתוף של בעלי הדירות. אדריכל התב"ע הוא גיל שנהב, ומתכנן הפרויקט הוא האדריכל רני זיס.

עם הפקדת התב"ע להתנגדויות, החברה פרסמה עבור בעלי הדירות "קול קורא" להצעות יזמים לביצוע הפרויקט. בכוונת "עזרה ובצרון" ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק.

סמנכ"לית להתחדשות עירונית ב"עזרה ובצרון", אדריכלית גיליה ברגר-קוליץ מסרה כי "מדובר במודל שמאפשר לתושבים הליך בטוח והוגן בליווי גורם ללא מטרות רווח. במקום שהיזם יוביל את בעלי הדירות, הם מובילים את היזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון, יחד עם הדיירים, ומייצרת וודאות ליזם. תוצאות המכרז מעידות על ההצלחה של המודל ו-win-win של ממש לכל הצדדים".