ביטקוין לא לבד: מטבעות הקריפטו המובילים זינקו השנה במאות אחוזים

יומיים אחרי שהגיע לשיא כל הזמנים, מחיר הביטקוין יורד היום מתחת ל-23 אלף דולר • המטבע של את'ריום השלים מתחילת השנה עלייה של יותר מ-330%, בזמן שהביטקוין עלה ב-200%

את'ריום / צילום: שאטרסטוק
את'ריום / צילום: שאטרסטוק

ביטקוין, המטבע הראשון והגדול בשוויו בשוק הקריפטו, פתח את השבוע עם שיא של כל הזמנים, אחרי שבשבת האחרונה חצה את רף ה-24 אלף דולר. ביממה האחרונה נרשמה ירידה של כ-4% במחיר הביטקוין, והוא ירד מעט מתחת ל-23 אלף דולר.

מחיר זה משקף למטבע שווי שוק של כ-425 מיליארד דולר - יותר מ-66% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה כיום יותר מ-8,000 סוגי מטבעות. במחירו הנוכחי, ביטקוין רושם תשואה של 200% מתחילת השנה - כלומר, ערכו הוכפל פי שלושה בתוך פחות מ-12 חודשים.

כרגע ההתייחסות לביטקוין היא כמלך הבלתי מעורער של שוק הקריפטו, אבל הוא לא מטבע הקריפטו היחיד שנהנה מתשואות אדירות השנה. המטבע השני בשוויו בשוק הוא את'ר, המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום (סימול: ETH), שנסחר בבורסות הקריפטו, נכון ליום שני בצהריים, במחיר של כ-610 דולר - גבוה ב-332% ממחירו בתחילת השנה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

במקום השלישי בשוק ניצב XRP, המטבע של ריפל, שנסחר במחיר נוכחי של 0.53 דולר, אחרי עלייה של 165% מתחילת 2020. אחריו מבחינת שווי השוק נמצא Tether, מטבע הקריפטו "היציב" שערכו צמוד לדולר ארה"ב (סימול: USDT), ובמקום החמישי נמצא מטבע הקריפטו לייטקוין (סימול: LTC), הנסחר כעת במחיר של כ-105 דולר, אחרי שטיפס ב-133% מתחילת השנה.

מדד Bitwise 10 אומד את השינויים בערכם של 10 מטבעות הקריפטו הגדולים בשוק. נכון ליום ראשון, מתחילת השנה זינק מדד זה בכ-242%, לעומת זינוק של 237.6% במחיר הביטקוין. לפיכך, ביטקוין, בזכות משקלו הדומיננטי בשוק, הוא עדיין הבנצ'מרק של שוק הקריפטו העולמי.