צארום חובר לדהוקי: אספן תשקיע 405 מיליון שקל בפאי סיאם

כפי שנחשף בגלובס, חברת הנדל"ן המניב תשקיע בחברת המלונאות של דהוקי תמורת 50% ממניותיה • במקביל תקצה אספן לדהוקי כ-5% מהונה תמורת קרוב ל-40 מיליון שקל

רוני צארום/ צילום: איל יצהר
רוני צארום/ צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ  עדכנה על השקעה רחבת-היקף, בסך של 405 מיליון שקל, שתבצע בחברת הנדל"ן והמלונאות פאי סיאם של שלמה דהוקי, תמורת 50% ממניות חברת פאי סיאם. דבר המו"מ בין הצדדים נחשף לראשונה בגלובס לפני כחודש וחצי.

את ההשקעה תבצע אספן בארבעה תשלומים: כ-220 מיליון שקל יועברו לפאי סיאם כבר בשבועות הקרובים, ויותר מ-140 מיליון שקל נוספים עד סוף השנה הבאה, או לחלופין לאחר השלמת הנפקתה של פאי סיאם בבורסה - מהלך שאותו קידם דהוקי בחודשים האחרונים.

במקביל להשקעתה בפאי סיאם, תקצה אספן לדהוקי כ-5% מהונה תמורת קרוב ל-40 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 11.7 שקלים - גבוה בכ-80% משווייה הנוכחי של מניית אספן, העומד על כ-6.5 שקלים, וזאת אחרי שמתחילת השנה ועד כה היא נחלשה בכ-20%, והיא משקפת לאספן שווי נוכחי של כ-400 מיליון שקל.

מקימה פרויקטים ב-1 מיליארד שקל

פאי סיאם עוסקת בייזום, בתכנון, בהקמה ובניהול של נדל"ן מניב בישראל, עם התמקדות בתל אביב ובירושלים, ולפי הנתונים שהציגה בחודשים האחרונים יש לה נכסים (מניבים, בהקמה ובתכנון) בשווי של כ-830 מיליון שקל, והיא נמצאת בתהליכי תכנון והקמת פרויקטים בעלות משוערת של יותר מ-1 מיליארד שקל.

בין הפרויקטים הבולטים של פאי סיאם בתל אביב היא מחזיקה מלון בהקמה ברחוב הירקון, שאותו צפויה לנהל רשת ישרוטל, בקרקע ברחוב המרד, שעליה מתוכנן לקום בית דיור מוגן, ובקרקע בדרך משה דיין פינת ההגנה (מתחם "בזק-ההגנה"), שעליה מתוכנן פרויקט למגורים סטודנטים או מרכז בריאות.

בירושלים מחזיקה פאי סיאם, בין היתר, בקרקע ברחוב בן יהודה, שעליה פועל מלון עם יותר מ-100 חדרים תחת המותג איביס (ibis), וכן חתמה על הסכם לרכישת נכס ברחוב החבצלת שבמרכז העיר, שעליו מתוכנן לקום מלון.

דהוקי הוא יזם ותיק בתחום הנדל"ן, ובעברו היה זכיין רשתות המזון פיצה האט ו-KFC בישראל.

"תוכל להרחיב משמעותית את פעילותה"

אספן גרופ, שנמצאת בשליטת יזם ההייטק המצליח רוני צארום, עוסקת ברכישה, בהשכרה ובניהול נדל"ן מניב במערב אירופה - הולנד, גרמניה ושוויץ, וכן בישראל. לפי נתונים שפרסמה החברה באחרונה היא מחזיקה בשטחי השכרה בהיקף של כ-340 אלף מ"ר (חלקם יחד עם שותפים), בשיעור תפוסה ממוצע של 94%, עם כ-280 שוכרים.

באספן גרופ מזהים פוטנציאל בעיקר בתחומי המלונאות והדיור המוגן של פאי סיאם, וציינו כי באמצעות העסקה "תוכל אספן להרחיב משמעותית פעילותה" בתחומים אלה.

כיום, כ-50% משטחי ההשכרה של אספן, בהובלת היו"ר גיא פרג והמנכ"לית צופית הראל, הם למשרדים וחברות הייטק, כ-30% תעשייה ולוגיסטיקה, בעוד שטחי ההשכרה לענפי המלונאות והנופש מהווים רק 7% מסך שטחי ההשכרה שלה (כ-22 אלף מ"ר), והיתרה (14%) למסחר.

בתחום המלונאות מחזיקה אספן בבית המלון רמדה ריזורט חדרה במתחם כפר הים, והוא מהווה חלק מפעילות הנדל"ן המניב שלה מאז שנת 2019, ובסמוך אליו יש לה קרקע של כ-35 דונם עם זכויות בנייה של כ-88 אלף מ"ר.

בחודשים האחרונים קידם דהוקי את שילוב חברת פאי סיאם בבורסה באמצעות יציקת פעילותה לתוך השלד הבורסאי גוליבר אנרג'י, אחרי כישלון פעילות חיפושי הנפט והגז של גוליבר, שבהמשך לכך נמחקו מניותיה מהמסחר. במקביל לדיווח על אודות העסקה בין פאי סיאם ואספן, עדכנה גוליבר על ביטול ההסכם שחתמה היא עצמה מול פאי סיאם בחודשי הקיץ האחרונים.