המנכ"ל בפועל החדש בפסגות לעובדים: "יודע שהאתגרים רבים, אך ההזדמנויות רבות עוד יותר"

שלמה פשה החליף את קפלן בתפקיד יו"ר חברת קרנות הנאמנות וכמנכ"ל בפועל של בית ההשקעות • זאת, יום לאחר שקפלן התפטר במפתיע מתפקידו, לאחר קצת יותר מהשנה בתפקיד

שלמה פשה. מונה למנכ"ל פסגות / צילום: רמי זרנגר
שלמה פשה. מונה למנכ"ל פסגות / צילום: רמי זרנגר

למרות שלמנכ"ל פסגות הפורש ראובן קפלן יש תקופת הודעה מוקדמת של 3 חודשים, בבית ההשקעות בחרו שלא להמתין ומינו במקומו כמנכ"ל בפועל את שלמה פשה, שגם החליף אותו בתפקיד יו"ר חברת קרנות הנאמנות. מינויו של פשה, ה-CFO הוותיק של בית ההשקעות, נכנס לתוקף כבר מהיום. זה קורה למרות שלכאורה אייפקס ודירקטוריון פסגות יכלו להשאיר את קפלן בתפקיד עוד שלושה חודשים, על מנת למצות את תקופת ההודעה המוקדמת שלו. זאת בהתאם להערכות קודמות שפורסמו לראשונה בגלובס.

פשה, משנה בכיר למנכ"ל פסגות, נמצא בבית השקעות מאז תחילת המחצית השנייה של שנות ה-90 במאה הקודמת והוא נחשב זה שנים לאחד מבכיריו. נוסף על תפקידיו כאמור, פשה גם מכהן כיו"ר פסגות גמל ופנסיה, שקפלן הוא ממלא מקום המנכ"ל בה.

במכתב ששלח פשה לעובדי בית ההשקעות ושהגיע לידי גלובס הוא פירט כי התבקש לקבל את התפקיד של המנכ"ל בפועל עוד אתמול. עוד כתב פשה לעובדי בית ההשקעות כי "אני חושב שיחד, בידיים משולבות, בערבות הדדית וברצון משותף, אנחנו יכולים להוביל את החברה קדימה ולהשיא את המיטב ללקוחותינו. ברור לי שהאתגרים רבים, אך ההזדמנויות רבות עוד יותר".

פשה הוסיף, "כמי שעובד בחברה למעלה מ-25 שנים במגוון תפקידים, וכמי שצמח והצמיח דורות של עובדים ומנהלים בפסגות, אני לוקח על עצמי את המשימה באחריות גדולה מתוך אמונה שלמה בכך שנעשה את המיטב עבור לקוחות פסגות".

מטעם דירקטוריון פסגות נמסר היום כי "ניסיונו רב השנים של פשה, מקצועיותו והיכרותו לעומק את פעילות החברות בפסגות, שוק ההון המקומי וההזדמנויות העומדות בפני החברה בעת הזו, יסייעו לו יחד עם הנהלת פסגות". 

הפרישה של קפלן מתפקיד מנכ"ל בית ההשקעות היא מאוד לא שגרתית. אתמול הפתיע קפלן את ראשי פסגות, ועובדיו, כשהודיע על התפטרותו לאחר קצת יותר משנה בתפקיד המנכ"ל. בשוק ההון העריכו כי העזיבה של קפלן באה על רקע יחסים מתוחים בינו ובין בעלת השליטה בבית ההשקעות, קרן אייפקס שבניהול זהבית כהן, ונציגיה בבית ההשקעות.

ראובן קפלן / צילום: ענבל מרמרי
 ראובן קפלן / צילום: ענבל מרמרי

ההתפטרות של קפלן באה בצל דיווחים שצצים מדי תקופה על מגעים, לכאורה, למכירת בית ההשקעות. קרן אייפקס רכשה את פסגות בשני מהלכים, כשהעיקרי בהם היה עוד ב-2010. מאז היא עמלה בניסיון להשביח את ערך בית ההשקעות ולממש אותו. ואולם, בשנים האחרונות המעמד היחסי של פסגות נשחק והוא כבר לא בית ההשקעות הגדול והמוביל בישראל. על פי הערכות אייפקס שקלה ואולי אף שוקלת כמה דרכים למימוש ההחזקה שלה בפסגות ובראשן רכישת כל בית ההשקעות במקשה אחת, מכירתו בחלקים והנפקתו בבורסה.