ביטקוין קופץ משיא לשיא - ומחירו מתקרב ל-26 אלף דולר

מטבע הקריפטו המוביל, שמחירו שבר במוצאי שבת עוד שיא של כל הזמנים, השלים בחודש האחרון זינוק של 50% בערכו - ומתחילת השנה עלייה של יותר מ-230% • מחירו של XRP, המטבע הרביעי בשוויו בשוק הקריפטו, נחתך השבוע בכ-49%

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

המטבע הראשון והגדול בשוויו בשוק הקריפטו ממשיך לשעוט קדימה ולא מראה סימני עייפות: בשבת אחר הצהריים חצה מחיר הביטקוין את רף ה-25 אלף דולר לראשונה אי פעם - ובשעות הערב טיפס עד לרמה של 25,893 דולר - שיא של כל הזמנים.

כך, בתוך יממה אחת בלבד שובר ביטקוין פעמיים את שיא כל הזמנים שלו, לאחר שביום שישי בערב, כשהעולם הנוצרי חגג את חג המולד, הגיע מחירו של מטבע הקריפטו עד לרמה של 24,710 דולר. את שיאו הקודם קבע הביטקוין בשבת שעברה, 19 בדצמבר, כשחצה לראשונה אי פעם את רף ה-24 אלף דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

מחיר הביטקוין (סימול: BTC) נכון לשעת כתיבתן של שורות אלה, כ-25,630 דולר, גבוה ב-234% משהיה בתחילת השנה. בשבוע האחרון זינק מחיר הביטקוין בכ-9% והשלים עלייה של כ-50% בתוך חודש בלבד.

כעת, כשנותר פחות משבוע לסיומה של שנת 2020, מחיר הביטקוין קרוב מאוד לחצות את רף ה-26 אלף דולר ולשבור שיא נוסף. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-476 מיליארד דולר, השקול לכ-69% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה יותר מ-8,000 סוגי מטבעות דיגיטליים.

מבחינת שווי השוק, במקום השני אחרי ביטקוין ממשיך לעמוד מטבע הקריפטו את'ר (סימול: ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, שבמוצאי שבת הגיע מחירו בבורסות הקריפטו עד לרמה של 647 דולר. את'ר כבר הגיע החודש לרמות גבוהות יותר, כשב-17 בדצמבר זינק עד ל-673 דולר - מחירו הגבוה ביותר השנה. נכון למוצאי שבת, מחירו הדולרי של את'ר השלים עלייה של כ-24% בחודש האחרון - ומתחילת השנה זינק בכ-355%.

במקום השלישי בשוק ניצב כעת Tether, מטבע הקריפטו "היציב" (stablecoin), שמחירו צמוד לדולר ארה"ב, שתפס בשבוע החולף את מקומו של המטבע XRP - שירד למקום הרביעי. XRP, מטבע הקריפטו שהנפיקה ומכרה החברה האמריקאית Ripple, איבד בשבוע האחרון כ-49% מערכו, בעקבות תביעה שהוגשה נגד ריפל על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית, SEC. בינתיים, נכון להיום, מחיר המטבע של ריפל גבוה בכ-50% משהיה בתחילת השנה - אבל כנראה שהנפילה שלו עדיין לא הסתיימה.