ביטקוין מרסק שיאים: מחירו חצה את רף ה-27 אלף דולר

מטבע הקריפטו המוביל שובר את שיא כל הזמנים ומתקרב לרמה של 27,400 דולר • מחיר הביטקוין זינק ביממה האחרונה ב-10% - ומתחילת השנה קפץ ביותר מ-250% • מחירו של XRP, המטבע הרביעי בשוויו בשוק הקריפטו, נחתך השבוע בכ-49%

ביטקוין / צילום: שאטרסטוק
ביטקוין / צילום: שאטרסטוק

שיא רודף שיא אצל ביטקוין, המטבע הראשון והגדול בשוויו בשוק הקריפטו: ביום ראשון, מעט אחרי 8:00 בבוקר, חצה מחיר הביטקוין את רף ה-27 אלף דולר לראשונה אי פעם, והתקרב לרמה של 27,400 דולר. בכך שבר ביטקוין את שיא כל הזמנים שקבע פחות מיממה קודם לכן, בשבת אחר הצהריים, כשחצה לראשונה את רף ה-25 אלף דולר, כפי שדיווחנו באתר גלובס.

כך, בתוך יומיים בלבד שובר ביטקוין שלוש פעמים את שיא כל הזמנים שלו, לאחר שביום שישי, בערב חג המולד, הגיע מחירו של מטבע הקריפטו עד לרמה של 24,710 דולר. לפני שלושת השיאים האלה, את שיאו הקודם קבע הביטקוין בשבת הקודמת, 19 בדצמבר, כשחצה לראשונה אי פעם את רף ה-24 אלף דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

מחיר הביטקוין (סימול: BTC) נכון לשעת כתיבתן של שורות אלה, כ-27,391 דולר, גבוה ב-257% משהיה בתחילת השנה. בשבוע האחרון זינק מחיר הביטקוין בכ-10.5% והשלים עלייה של כ-57% בתוך חודש בלבד.

כעת, כשנותר פחות משבוע לסיומה של שנת 2020, מחיר הביטקוין נראה בדרכו לשבור שיא נוסף. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-509 מיליארד דולר, השקול ליותר מ-70% משוויו של כלל שוק הקריפטו, המונה יותר מ-8,000 סוגי מטבעות דיגיטליים.

מבחינת שווי השוק, במקום השני אחרי ביטקוין ממשיך לעמוד מטבע הקריפטו את'ר (סימול: ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, שביום ראשון בבוקר נסחר בבורסות הקריפטו במחיר של 649 דולר, אחרי עלייה שבועית של 3%. את'ר כבר הגיע החודש לרמות גבוהות יותר, כשב-17 בדצמבר זינק עד ל-673 דולר - מחירו הגבוה ביותר מתחילת השנה. נכון לעכשיו, מחירו הדולרי של את'ר השלים עלייה של כ-23% בחודש האחרון - ומתחילת השנה זינק ב-359%.

במקום השלישי בשוק ניצב כעת Tether, מטבע הקריפטו "היציב" (stablecoin), שמחירו צמוד לדולר ארה"ב, שתפס בשבוע החולף את מקומו של המטבע XRP - שצנח למקום הרביעי. XRP, מטבע הקריפטו שהנפיקה ומכרה החברה האמריקאית Ripple, איבד בשבוע האחרון כ-49% מערכו, בעקבות תביעה שהוגשה נגד ריפל על ידי רשות ניירות ערך האמריקאית, SEC. בינתיים, נכון להיום, מחיר המטבע של ריפל גבוה בכ-48% משהיה בתחילת השנה - אבל כנראה שהנפילה שלו עוד לא הסתיימה.