זירת ההלוואות החברתיות טריא בדרך לבורסה לפי שווי של 300 מיליון שקל

טריא פועלת להתמזג לחברת לוזון נדל"ן בעסקה של החלפת מניות • היקף תיק ההלוואות שלה מוערך ביותר מ-2 מיליארד שקל

עמוס לוזון / צילום: איל יצהר
עמוס לוזון / צילום: איל יצהר

לאחר שמהלך של עמוס לוזון למכירת מניות השליטה בחברת לוזון נדל"ן לידי קבוצת משקיעים לא צלח, הוא פועל כעת למזג לתוכה את זירת ההלוואות החברתיות (P2P) טריא, באמצעות החלפת מניות.

לוזון נדל"ן עדכנה כי חתמה על מזכר הבנות מול טריא, שאם יושלם כמתוכנן, תועבר השליטה בחברה לבעליה של טריא - שלושת מייסדיה - אייל אלחיאני, אסף שלוש וורדה לוסטהויז, ושותפים נוספים, שיחזיקו בכ-73% מהמניות.

מניית לוזון נדל"ן הגיבה לעדכון בזינוק, שהתקרב במהלך המסחר לכ-50%, כך שהיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-150 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם מכירת הפעילות הקיימת בלוזון נדל"ן תמורת 70 מיליון שקל, למצב שבו המזומן בקופתה יעמוד על סכום דומה, קבלת הערכת שווי של 300 מיליון שקל לפחות לטריא, וכמה תנאים נוספים.

בין הצדדים נקבעה תקופת בלעדיות של 90 יום ממועד החתימה על מזכר ההבנות, הקובע עוד בין היתר, כי אם העסקה תושלם כמתוכנן, בעליה של טריא יוכלו להגדיל את חלקם בחברה עד לכ-83%, בכפוף לעמידה באבני דרך.

אשראי של 4.2 מיליארד שקל עד כה

טריא, שהוקמה בשנת 2014, פועלת כפלטפורמת השקעות ואשראי P2P מבוססות על טכנולוגיה מתקדמת. הלוואות P2P הן הלוואות עמית לעמית, הידועות גם כהלוואות המונים או הלוואות חברתיות, המאפשרות לאנשים ולעסקים לקבל הלוואות הממומנות בדרך כלל על-ידי אנשים וחברות לא קשורות ללווים.

על פי נתוני החברה, מאז הקמתה ועד היום ציבור המשקיעים העמיד באמצעותה אשראי בהיקף כולל של כ-4.2 מיליארד שקל בתחומי הנדל"ן, רכב ועסקים קטנים ובינוניים. הכנסותיה של טריא מוערכות כיום בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה והיקף תיק ההלוואות שלה מוערך ביותר מ-2 מיליארד שקל.

מנכ"ל החברה הוא שחף ארליך ויו"ר ועדת האשראי שלה הוא דודו זקן, לשעבר המפקח על הבנקים. את העסקה מובילה ווליו בייס מיזוגים ורכישות בראשות יאיר אפרתי.

ככל הידוע, מהלך כניסתה לבורסה יאפשר לחברה להגביר את קצב הצמיחה שלה, באמצעות אפשרות לגיוסי כספים בהיקפים גדולים יותר משביצעה עד כה.

ההסכם למכירת לוזון נדל"ן פקע

את לוזון נדל"ן רכש עמוס לוזון בדצמבר 2017 באמצעות קבוצת הנדל"ן והתשתיות לוזון שבשליטתו, הנסחרת כיום בשווי שוק של כ-270 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-200% שרשמה מנייתה מתחילת השנה. כיום לוזון נדל"ן היא שותפה מממנת בפרויקט יזמות הנדל"ן לוגאנו שביהוד, ובשנת 2019 השקיעה כמה מיליוני שקלים ברכישת מניות חברת הקנאביס פנאקסיה.

במסגרת העסקה מול טריא, התחייבה לוזון למכור את החזקתה בפאנקסיה ולפרסם מכרז למכירת פרויקט לוגאנו, ובמקרה שבו התמורה שתתקבל תעלה על 70 מיליון שקל, הכספים העודפים ישמשו אותה לתשלומי מסים ולחלוקה לבעלי מניותיה.

לפני כשנה, בינואר 2020, סיכם לוזון על מכירתה של לוזון נדל"ן לידי בעליה הקודמים - חברת אובליגו העוסקת במתן אשראי חוץ-בנקאי, שבידי טוני אלישע, ז'אק אמויאל, מרב סיגל, צבי איציק ומשה גדנסקי, שמכרו ללוזון את החברה כשלד בורסאי (תחת השם נץ מלונות), בתנאים דומים לאלה שלפיהם סוכמה העסקה החדשה מולם. אולם, בחודש ספטמבר עדכנה לוזון על פקיעת ההסכם בין הצדדים, אחרי שלא התקיימו התנאים שנדרשו להשלמתו.