ביהמ"ש הורה לפרקליטות להעביר לרה"מ את אישורי היועמ"ש לפתיחה בחקירות נגדו

האישורים המבוקשים יועברו בימים הקרובים לקראת תחילת פתיחת שלב ההוכחות בתיק ראש הממשלה • הפרקליטות טענה כי לא מדובר בחומר חקירה שעליה למסור לנאשם אלא בהחלטה מינהלית של ראש התביעה הכללית

בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפרקליטות להעביר לידי רה"מ בנימין נתניהו את אישורי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירות תיקים 1000, 2000 ו4000. הפרקליטות התנגדה לבקשה וטענה כי לא מדובר בחומר חקירה שעליה למסור לנאשם אלא בהחלטה מינהלית של ראש התביעה הכללית.

"אנו סבורים כי עומדת לנתניהו הזכות הדיונית לקבלת האישורים, כפי שנטען בסעיף 9.5 לבקשתו", כתבו השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם.

ההחלטה התקבלה לאחר שסנגוריו של נתניהו, עוה"ד בעז בן צור ועמית חדד פנו לשופטים בבקשה להורות לפרקליטות למסור את אישורי היועמ"ש לפתיחה בחקירות רה"מ בהתאם לחוק יסוד: הממשלה, ובטענה שזכותו כנאשם לקבלן.

הפרקליטות צפויה להעביר את האישורים המבוקשים בימים הקרובים לקראת תחילת פתיחת שלב ההוכחות בתיק ראש הממשלה, בתחילת פברואר 2021. נזכיר כי נתניהו מואשם בקבלת שוחד מהזוג שאול ואיריס אלוביץ' בפרשת 4000 ובמירמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו2000 שעוסקים ביחסיו עם ארנון מילצ'ן וארנון (נוני) מוזס, בהתאמה.

מהפרקליטות נמסר כי "התביעה הבהירה בבית המשפט כי אישורי היועץ המשפטי לממשלה לחקירות רה"מ ניתנו כדין. יודגש, כי כל שאר בקשות ההגנה לקבלת חומרי חקירה נוספים - נדחו בידי בית המשפט".

***חזקת החפות: גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו ע"י היועמ"ש, רה"מ מכחיש את המיוחס לו ועומדת לו חזקת החפות.