ירון זליכה הודיע על הקמת מפלגה חדשה בראשותו: "המפלגה הכלכלית"

במסיבת עיתונאים שנערכה במועדון הבארבי בת"א, הכריז פרופ' ירון זליכה כי ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת עם רשימת "המפלגה הכלכלית" • בנאום הקמת המפלגה זליכה תקף את גדעון סער על חוסר תפקודו כשר חינוך והגן על ראש הממשלה נתניהו על רקע הביקורת הכלכלית נגדו

ירון זליכה / צילום: שלומי יוסף
ירון זליכה / צילום: שלומי יוסף

הכלכלן פרופ' ירון זליכה, שהיה החשב הכללי באוצר ואיש אמונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע כי גם הוא מקים מפלגה חדשה, "המפלגה הכלכלית".

בנאום ההקמה, במועדון בארבי בתל אביב, אמר זליכה: "כמי שהיה החשב הכלכלי של ישראל בעת המשבר הכלכלי הנורא של 2003, לצד בנימין נתניהו, אני קובע באחריות מלאה: ישראל בדרך לפשיטת דרך כלכלית". זליכה הוסיף כי "תוצאה של 10 שנים של מנהיגות שנכנעה למונופולים, לקבוצות הלחץ. אתם יודעים על חשבון מי? על חשבון הצעירים - השכירים והעצמאים".

זליכה ציין כי לא כל הביקורת הכלכלית על ראש הממשלה מוצדקת והזכיר גם את מי שהיה שר הכלכלה תחתיו, נפתלי בנט: "בעקבות המשבר, שמתי לב, התפתח ספורט לאומי חדש: להיכנס ב-180 קמ"ש בבנימין נתניהו. לא שזה לא מגיע לו, אבל מה שלא ברור לי זה איפה היו כל אותן תקוות חדשות שכעת נזכרו לחבוט בנתניהו. איפה היה נפתלי בנט כשר הכלכלה תחת נתניהו? למה הוא לא העז לפרק אז אפילו מונופול אחד מתוך מאה מונופולים שבזזו את מעמד הביניים במשמרת שלו? מי הפריע לו אז לחתוך את הביורוקרטיה לעסקים הקטנים?".

זליכה תקף את סער: "תזכירו לי - איפה היה גדעון סער כשר החינוך תחת נתניהו? למה הוא לא חתך את שכבות השומן במשרד החינוך לטובת המנהלים והמורים ובעיקר לטובת התלמידים? למה כשר הפנים הוא בחר לסגור עסקים בשבת במקום להפחית את הארנונה המטורפת שהם משלמים? ועוד מעט יצטרף גם יאיר לפיד לחגיגה. איפה הוא היה כשר האוצר תחת נתניהו? למה הוא לא ביטל את הטבות המס לטייקונים? איפה היו שלושת המוסקטרים הללו כשבנימין נתניהו רקם מזימות מלוכלכות?".