חנן גליקמן, מבעלי משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, הלך לעולמו

גליקמן ייסד את משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב לפני כ-30 שנה • גיל סמסונוב ספד לו הערב ואמר: "אנחנו המומים וכואבים את לכתו הפתאומי"

חנן גליקמן / צילום: עינת לברון
חנן גליקמן / צילום: עינת לברון

הפרסומאי חנן גליקמן, מבעלי משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, הלך לעולמו במפתיע הערב (ה').

גליקמן ייסד את משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב (בגלגולו הקודם גליקמן-נטלר) לפני כ-30 שנה. במשך שנים ארוכות נחשב המשרד שייסד ל"עוף מוזר" בענף הפרסום - בעיקר בגלל האופי המיוחד של המייסדים. אנושיות, קשר אישי וחם עם עובדים וקשרים ארוכי-טווח עם לקוחות היו מסימני ההיכר שלו, ערכים שהוטמעו ב-DNA של המשרד.

משהו על אופיו הייחודי של המשרד ושל גליקמן אפשר ללמוד מהסיפור הבא: למרות שגליקמן נחשב לאדם מחושב, איש של השורה התחתונה - כשפרץ משבר הקורונה, וכל משרדי הפרסום הוציאו עובדים לחל"ת, קיצצו בשכר או פיטרו עובדים, משרד הפרסום שניהל גליקמן היה היחיד בין המשרדים הגדולים שנמנע מלפגוע בעובדים; זאת דווקא בשנה שהייתה אקוטית לשותפים, מפני שהרווחים של שנה זו מחושבים לבעלי המשרד לצורך האקזיט שלהם שיצא לפועל השנה.

גליקמן היה מי שגייס בהמשך את גיל סמסונוב, וביחד הפכו השניים את גליקמן-שמיר-סמסונוב לאחד מחמשת משרדי הפרסום הגדולים בענף עם לקוחות כמו ביטוח ישיר, החברה המרכזית למשקאות, שירותי בריאות כללית, תנובה ועוד.

לפני מספר שנים, לאחר משא-ומתן ממושך, מכרו השותפים 51% מהבעלות לקבוצת הפרסום הבינלאומית פובליסיס. במסגרת ההסכם הסוכנות אמורה הייתה לרכוש את יתרת המניות השנה. היום עבר המשרד לבעלות בינלאומית מלאה.

גיל סמסונוב, שותפו וחבר של גליקמן כמעט לאורך כל הדרך, ספד לו הערב ואמר: "אנחנו המומים וכואבים את לכתו הפתאומי. אנו מתחייבים להמשיך את מפעל חייו ואת מורשתו".

יוסי לובטון, יו"ר קבוצת פובליסיס בישראל, מסר: "אני המום ממותו הפתאומי של חנן גליקמן. חנן היה אחד מהמייסדים של ענף הפרסום הישראלי ובצניעות רבה הקים יחד עם שותפיו את אחד המשרדים המובילים בישראל. לכתו בטרם עת מהווה אבדה לקבוצה. חכמתו ועצותיו יהיו חסרים לי ולחברי הנהלת פובלסיס בישראל".