אילת מתנתקת? ארקיע מפסיקה את הטיסות היומיות בקו

זאת בתקופת הסגר המהודק • החברה פנתה למשרדי האוצר והתחבורה בבקשה לקבל תמיכה כספית שתאפשר את הפעלת הקווים למרות התפוסה הנמוכה, אך נענתה בשלילה

חברת התעופה ארקיע עוצרת את טיסותיה לאילת בתקופת הסגר המהודק. החברה הפעילה בחודשים האחרונים שתי טיסות ביום ופנתה למשרד האוצר ולמשרד התחבורה בבקשה לקבל תמיכה כספית שתאפשר את הפעלת הקווים למרות התפוסה הנמוכה. אחרי שנענתה בשלילה, מודיעה החברה כי תעצור זמנית את טיסותיה בקו.

ישראייר, לפי שעה, תמשיך להפעיל שתי טיסות יומיות בקו נתב"ג-רמון, אלא שיש להניח כי ככל שהתפוסה תצנח - גם החברה תבדוק את הכדאיות להפעלת קווים עם מטוסים ריקים.

בחודש דצמבר, כששתי החברות פעלו בקו אילת-רמון, נתח השוק של ישראייר עמד על 55%, ושל ארקיע על 45%, ומספר הנוסעים בתנועת הלוך ושוב הסתכם ב-31 אלף.

"ההחלטה התקבלה בלב כבד, לאחר בחינה מדוקדקת", אמר עוז ברלוביץ', המשנה למנכ"ל ארקיע. "לאור החלטת הממשלה על הטלת סגר כללי ומהודק על המשק, החברה נאלצת להשהות זמנית את הטיסות לאילת. ככל שיוענק סיוע - נחזור לטוס".

עוד מפרטת החברה כי היא פנתה למשרד התחבורה ולמשרד האוצר בבקשה להחזיר לנוסעי אילת את קו האוטובוס שמקשר מירידתם מהמטוס ועד למסוף הרכבת במרכז תל אביב, קו שבוטל על-ידי המדינה בתחילת הסגר - אך גם בקשה זו טרם נענתה.

בפנייה שהועברה בתחילת השבוע על-ידי ארקיע לקבלת תמיכה להמשך הפעלת הקו, ציינה החברה כי התפוסה הממוצעת במטוסיה לאילת עומדת על 30% ומטה. לאורך תקופת הקורונה קיבלו ישראייר ולאחר מכן ארקיע תמיכה כספית להפעלת הקווים במטרה לאפשר לתושבי אילת לטוס לצורכיהם למרכז ולתנועה של צוותים רפואיים ומקצועיים לעיר. כעת, משהתמיכה הופסקה, פנתה ארקיע מחדש.

במכתב של ארקיע צוין כי "המדינה התקשרה בעבר עם חברות התעופה הישראליות בנושא. האחרונה לזכות בפעילות הייתה ארקיע, שחתמה על הסכם ב-22.10.2020 (הסכם קבלת רשת ביטחון להמשך הפעלת הקו בתדירות קבועה, מר"ח). ההתקשרות הופסקה תוך זמן קצר, עת רת"א (רשות תעופה אזרחית) סברה כי קיים ביקוש קשיח בקו נתב"ג-רמון. ברור כי בצל הסגר השלישי העובדות שבו והשתנו", כתב יו"ר ומנכ"ל ארקיע, גדי טפר.

ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, שלאחרונה הודיע כי יתמוך בגדעון סער בבחירות הקרובות, פנה עצמו לאחרונה בדרישה להשיב את קו ההסעות שהועמד לטובת הנוסעים מאילת עם הנחיתה בנתב"ג לטובת העברת הנוסעים למרכז תל אביב. במכתב שהעביר למשרדי הממשלה הרלוונטיים הזכיר יצחק הלוי כי השירות ניתן כפיצוי על סגירת שדה דב, וכי תכליתו להנגיש את תושבי אילת למרכז תל אביב על-ידי הפעלת שאטל קבוע וחינמי מנקודת הנחיתה בבן גוריון (טרמינל 1) ועד לתחנת רכבת ארלוזורוב.

"כנגד טענת רש"ת לפיה בוטל השירות כתוצאה מקיטון במספר המשתמשים", ציין ראש עיריית אילת כי מדובר ב"טענה מעליבה ותחבולנית. הרי ברור לכל שבעת סגר כללי וצמצום דרסטי במספר הטיסות, יקטן מן הסתם מספר המשתמשים". גם דרישתו בינתיים לא נענתה.

בחודש דצמבר 2020 טסו לאילת כ-31 אלף נוסעים בקו נתב"ג-רמון. המספר שיקף עלייה יחסית לחודשים הקודמים, בשעה שבתי המלון באילת ובים המלח פעלו במסגרת חוק האיים הירוקים. העיר אילת זכתה לעדנה קצרה עם האישור לפתוח את העיר לנופשים שיציגו בדיקות קורונה - אלא שעם החלת הסגר השלישי, נסגרו שוב בתי המלון, ותנועת הנופשים נעצרה.