טיסות | פיצ'ר

למי מותר לטוס: כל מה שצריך לדעת על יציאה לחו"ל בסגר

ההגבלות על היציאה והחזרה לישראל ייכנסו לתוקף ביום שישי - מה הן קובעות בנוגע לכרטיסי טיסה שנרכשו לפני כניסת הסגר, ומי יוכל לצאת מהמדינה לאחר שהוא יתחיל?

אזור הדיוטי פרי בנתב"ג בנובמבר / צילום: מיכל רז חיימוביץ
אזור הדיוטי פרי בנתב"ג בנובמבר / צילום: מיכל רז חיימוביץ

מיום שישי ייכנסו לתוקפן הגבלות על היציאה והחזרה לישראל. ההגבלות קובעות שמי יספיק לרכוש כרטיס עד יום חמישי בחצות יוכל לצאת לחו"ל ולממש את כרטיס הטיסה שברשותו. נוסעים שרכשו כרטיס טיסה אחרי כניסת הסגר לתוקף, יהיו רשאים לצאת מהארץ רק למטרות שנקבעו בתקנות בהן השתתפות בהלוויה, חתונה, בר מצווה או ברית של בן משפחה קרוב, העברת קטין בין הורים, הצטיידות בתרופות וציוד חיוני או קבלת טיפול רפואי, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, מעבר דירה, או יציאה למקום עבודה שההגעה אליו מותרת. לא ברור כיצד ניתן יהיה לוודא מהי סיבת הנסיעה. הנוסעים לחו"ל רשאים לנוע בסגר לשדה התעופה ויידרשו להציג מסמכי נסיעה בכניסה לנתב"ג.

במשרד התחבורה מציינים כי במקרים של צורך הומניטרי דחוף או צורך אישי מיוחד, שאינו כלול בתקנות, הוסמך מנכ"ל משרד התחבורה לאשר או לדחות כל בקשה חריגה ליציאה מהארץ. את הבקשה יש להגיש בטופס ייעודי באתר משרד התחבורה, בצירוף נימוקים ומסמכים רלוונטיים, לא יאוחר מ-4 ימי עסקים לפני היציאה מהארץ.

הודעה על אישור או דחייה של הבקשה תשלח לפונה במייל. את האישור יש להציג בכניסה לנמל התעופה. הנחיות אלה יחולו גם על טיסות פנים ארציות ועל טיסות פרטיות.

כל החוזרים מחו"ל נדרשים להיכנס לבידוד, 14 ימים ללא בדיקות, או 10 ימים בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה, הראשונה מיד לאחר הנחיתה ובדיקה שנייה ביום התשיעי לבידוד. מי שיסרב לבצע בדיקת קורונה בנחיתה יועבר לבידוד במלונית. בנוסף, נוסעים החוזרים מאנגליה ודרום אפריקה ידרשו להיכנס לבידוד במלונית.