בענף הבנייה נושמים לרווחה אחרי שהוחלט סופית להחריג אותם מהסגר

בפעם הראשונה מפרוץ הקורונה והנהגת שיטת הסגרים, נראה היה כי מתרבים הסיכויים להכנסת ענף הבנייה לסגר, אלא שהערב (ה) הוחלט סופית כי הענף שוב יוחרג • תותר כניסת פועלים משטחי יהודה ושומרון לישראל

פועלי בניין / צילום: תמר מצפי
פועלי בניין / צילום: תמר מצפי

שעות ספורות לפני תחילתו של הסגר ההדוק הלילה בחצות, הודיע משרד הבינוי והשיכון כי הושגה הסכמה לפיה ענף הבנייה יוחרג מההגבלות. המשמעות: הבנייה באתרים תוכל להמשיך להתנהל כסדרה, זאת גם הודות להחלטה נוספת שמאפשרת את כניסתם לישראל של עשרות אלפי פועלים משטחי יהודה ושומרון.

בהודעה שפרסם אתמול שר הבינוי, יעקב ליצמן, הוא סיפר כי "שוחח עם ראש הממשלה בנוגע לחשיבות הקריטית שבהמשך פעילות ענף הבנייה במהלך הסגר". בהודעתו כתב ליצמן כי הוא הבהיר לנתניהו כי "משמעות השבתה מלאה של הענף הנה בבחינת אובדן שווי השקעות בשווי של למעלה מ-7 מיליארד שקל וסיכון לפגיעה קשה במצבם הכלכלי של מאות אלפי עובדים בענף ובתעשיות תומכות". יצוין כי לפי הערכות שונות הענף מעסיק באופן ישיר ועקיף כ-400 אלף עובדים. לאור השיחה בין ליצמן לנתניהו, הוחלט לדחות את ההחלטה בנושא, ורק היום התקבלה כאמור החלטה להחריג את הענף מהוראות הסגר. יודגש כי לפי הערכות שונות הענף מעסיק באופן ישיר ועקיף כ-400 אלף עובדים.

 התאחדות הקבלנים בוני הארץ  פרסמו הודעת תמיכה. "לאחר מאמצים רבים ופעילות אינטנסיבית מול גורמי הממשלה השונים החליטה הממשלה להחריג את ענף הבנייה כענף חיוני גם בסגר הנוכחי", נאמר.

כמו כן הוחלט כאמור להכניס לישראל עשרות אלפי פועלים פלסטינים. כניסת העובדים תתאפשר ביום שישי 8.1 וביום ראשון 10.1 בכפוף להערכת מצב של מערכת הביטחון. העובדים הפלסטינים יידרשו להישאר ללון בישראל בתקופת הסגר. משרד הבינוי והשיכון מטיל על הקבלנים את האחריות להסדרת תנאי הלינה בקפסולות כמו גם את הביטוח הרפואי.