לראשונה קיבלה חברה רישיון מיוחד לפריסת סיבים שלא מקרב המפעילים

במסגרת הרפורמה של משרד התקשורת קבלה חברת נורקום רישיון לפריסת תשתיות ביישובים קטנים עד 8,000 משקי בית • החברה מתכננת לפרוס במגזר הערבי

פריסת סיבים אופטיים / צילום: איל יצהר, גלובס
פריסת סיבים אופטיים / צילום: איל יצהר, גלובס

משרד התקשורת העניק היום לראשונה רישיון מיוחד המאפשר חיבור יישובים קטנים לתשתית אינטרנט מבוססת סיבים. בעקבות הרפורמה שמאפשרת ליישובים קטנים לבחור ספקי תקשורת שאינם מקרב המפעילים הגדולים, הוענק לראשונה רישיון מיוחד לאספקת שירותי תשתית פס-רחב, לחברת נורקום, NOORCOM שתחבר יישובים במגזר הערבי לשירותי אינטרנט.

לדברי המשרד רישיון זה הינו ראשון מבין עשרות רישיונות הנמצאים בתהליכי אישור.
המשרד הסביר כי הרישיון ניתן לחברה במסגרת השינוי במדיניות הרישוי שבוצע מוקדם יותר השנה, שמטרתו לאפשר פרישה באופן מיידי של תשתיות בפס-רחב בכל יישוב קטן, מבלי להמתין לפרישת החברות הגדולות, ובכך לגשר על הפערים בין המרכז לפריפריה. המהלך, שכולל צמצום משמעותי בחסמי הכניסה העומדים בפני חברות קטנות שמעוניינות לספק שירות זה ולהיכנס לשוק התקשורת, צפוי להביא לחדירת שחקנים חדשים וחברות קטנות לשוק, מה שיגביר את התחרות, ויבטיח שיפור ברמת השירות ובמחירים, ביישובים קטנים, באזורי פריפריה, אזורים כפריים ואזורים המאופיינים בבנייה נמוכה אשר לא התחברו לתשתית אינטרנט אולטרה מהיר עד כה.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "הרישיון המוענק יאפשר לחברות לחבר יישובים קטנים וכפריים לתשתית אינטרנט מהיר, ואנו פועלים להעניק רישיונות לחברות נוספות. המהלך שביצענו במסגרת הרפורמה מצמצם את חסמי הכניסה שעומדים בפני חברות קטנות, ומגדיל את התחרות כך שפרישת התשתיות המתקדמות בפריפריה תואץ להערכתנו בתקופה הקרובה".

מנכ"ל נורקום, בילאל ג'בילי אמר: ״קבלת הרישיון היום מסמלת תחילת דרכה של חיבור החברה הערבית לעתיד, העתיד כבר כאן, אך לא בפריפריה ובחברה הערבית במיוחד, המשימה שלנו בנורקום היא לחבר את כל משקי הבית ברשת סיבים אופטיים על מנת שכל תלמיד ומורה בבית ספר יוכלו להמשיך וללמוד כמו בכל מקום בעולם באמצעות תקשורת מהירה ואמינה״.

מדיניות המשרד החדשה מאפשרת אספקת שירות תשתית פס רחב גם באמצעות רישיון מיוחד, ולא רק באמצעות רישיון כללי כפי שהיה נהוג בעבר. במסגרת הרישיון המיוחד, יינתנו השירותים לעד 8,000 משקי בית ו- 800 נקודות סיום רשת של מנויים עסקיים. המדיניות החדשה מאפשרת לחברות שיעמדו בתנאי הרישיון לספק את השירותים באמצעות כלים טכנולוגיים מגוונים: סיבים אופטיים, גלים מילימטריים ועוד.