ביג העלתה את מחיר הצעת הרכש לאפי נכסים ומגה אור הודיעה שתיענה להצעה

לקראת התקרבות המועד האחרון לקיבול הצעת הרכש, החליטה ביג להעלות את התמורה המוצעת ב-9.4% וזכתה להיענות מצדה של מגה אור

חברת ביג מרכזי קניות משפרת את הצעת הרכש שהגישה למניות חברת אפי נכסים , וזוכה לתמיכה מצדה של חברת מגה אור, שמחזיקה ב-21.3% ממניות אפי נכסים. לקראת התקרבות המועד האחרון לקיבול הצעת הרכש, החליטה ביג להעלות את התמורה המוצעת ב-9.4% וזכתה להיענות מצדה של מגה אור.

ביג, שמחזיקה ב-22.8% ממניות אפי נכסים, הגישה לפני כחודש החודש הצעה לרכישה של עוד 47.2% ממניות אפי נכסים בעסקת מניות. במקור, הציעה ביג לבעלי מניות אפי נכסים 0.32 מניות משל עצמה עבור כל מניית אפי נכסים שברשותם.

אלא שכבר בשבוע שעבר כתבנו כאן כי מחיר מניית ביג בבורסה (350 שקל) משקף לבעלי מניות אפי נכסים תמורה של 112 שקל בלבד, בשעה שמניית אפי נכסים עצמה נסחרת בבורסה לפי מחיר של 126.7 שקל. פער זה העלה את האפשרות לשיפור יחס ההחלפה ובהמשך דחתה ביג בשבוע את מועד הקיבול ל-11 בינואר, לצורך בחינת האפשרות לשפור ההצעה.

כעת הודיעה ביג כי יחס ההחלפה יועלה ל-0.35 מניות ביג עבור כל מניה אחת של אפי נכסים. מניית ביג נסחרת כעת סביב מחיר של 361.9 שקל, כך שיחס ההחלפה החדש משקף תמורה בשווי של 126.7 שקל לבעלי מניות אפי נכסים. מניית אפי נכסים עצמה נסחרת במחיר של 129 שקל.

במקביל, העלתה ביג את התמורה גם במסלול החלופי שהוצע במסגרת הצעת הרכש. המסלול השני כולל כעת תמורה של 0.34 מניות ביג ו-0.1 אופציות מסדרה 6 עם מחיר מימוש של 410 שקל, שיפקעו בעוד שנתיים ושמונה חודשים.

לאחר העלאת התמורות, הודיעה חברת הנדל"ן מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס, כי בכוונתה להיענות בחיוב להצעת הרכש בהיקף של 50% מהחזקותיה באפי נכסים. מגה אור מחזיקה כאמור ב-21.3% ממניות אפי, כך שבכוונתה למכור לפחות 10.655% ממניות אפי במסגרת הצעת הרכש.

ההיענות זו תסייע רבות לביג במהלך ההשתלטות שלה על אפי נכסים, שהתנהלה עד כה באופן רשמי כחברה ללא גרעין שליטה, למרות שתי בעלות המניות הדומיננטיות שלה. המכירה תאפשר למגה אור להתרכז בהשלמת העסקה לרכישת 82.3% ממניות חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), עליה סיכמה יחד עם משקיעים נוספים.

ביג , מגה אור ואפי נכסים הן שלושה חברות ישראליות הפועלות בתחום הנדל"ן המניב. ביג עוסקת בעיקר בתחום מרכזי הקניות הפתוחים אותם היא מפעילה בישראל, בסרביה ובארה"ב, ממנה היא מבקשת כעת לצאת. אפי נכסים פועלת בישראל בתחום המשרדים להשכרה, ובמקביל פועלת במזרח אירופה בתחומי הנדל"ן המניב השונים (משרדים, קניונים, דירות ומרכזים לוגיסטיים) וכן בהקמה ומכירה של דירות למגורים.

מגה אור עוסקת בישראל בתחום המרכזים המסחריים והלוגיסטיים, ובין השאר שותפה עם ביג בכמה מרכזי קניות מקומיים. את רכישת דסק"ש מובילה מגה אור בזכות פעילותה הנדל"נית, שמרוכזת בחברות נכסים ובניין ומהדרין.

ביג עצמה חתמה לאחרונה על הסכם לרכישת 88% ממרכז הקניות ישפרו מודיעין (קרקע הסמוכה אליו) מידיה של חברת ישפרו, בתמורה לסכום של 425

מיליון שקל במזומן. העסקה מותנית בהצלחת אנשי העסקים ירון אדיב וכידן דהרי להשלים עד סוף חודש מארס את רכישת חברת ישפרו מידיה של נכסים ובניין בתמורה לסכום של 800 מיליון שקל במזומן (מתוכו שולם כבר סכום של 150 מיליון שקל).