נתניהו: "נחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מרץ"

כך אמר ראש הממשלה בהצהרה מיוחדת • "ישראל תהיה מדינת מודל לחיסון עולמי של מדינה שלמה, זו פריצת דרך אדירה שתוציא אותנו מהקורונה" • אדלשטיין: "במוצאי שבת נתחיל את חיסוני המנה השנייה"

בנימין נתניהו + יולי אדלשטיין / צילום: רפי קוץ
בנימין נתניהו + יולי אדלשטיין / צילום: רפי קוץ

בהצהרה מיוחדת שנשא הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח ואמר: "בשבועות האחרונים קיימתי 17 שיחות עם מנכ"ל פייזר האחרונה ביממה זו. אני נרגש לבשר על פריצת דרך אדירה שתוציא אותנו מהקורונה. נהיה הראשונים. ההסכם עם פייזר יחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 עד סוף מרץ במבצע 'חוזרים לחיים'. נפרסם את סדר המתחסנים בימים הקרובים.

"הסכמנו כי ישראל תהיה מדינת מודל לחיסון עולמי של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את החיסונים והגדלנו את מספרם. על בסיס זה יקבעו אסטרטגיות חיסון בכל בעולם. בליל הסדר הקרוב נסב כולנו יחדיו עם סבא וסבתא והנכדים.

"נפתח את הכלכלה, נחזור למקומות העבודה, בתי הכנסת הפאבים והמסעדות וחיי התרבות. בינתיים המגפה משתוללת בעולם ביתר שאת. המוטציה הביאה לשיאי תמותה ותחלואה. אצלנו הניצחון במרחק נגיעה. ואני קורא לכולם לכל המגזרים לשמור על כללי הסגר. נוכל לחזור לחיים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין נאם לאחר ראש הממשלה, ובישר כי "70% מהגילאים מעל 60 כבר קיבלו את החיסון הראשון. במוצאי שבת נתחיל את חיסוני המנה השנייה. במהלך השבוע נקבע את התיעדוף לכל קבוצות האוכלוסיה".