משפט נתניהו נדחה בגלל הקורונה: בית המשפט המחוזי ביטל את הדיון

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים הודיע כי עדכון בדבר מועד חדש לדיון התשובה של ראש הממשלה נתניהו יימסר בהמשך

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

הרכב בית המשפט המחוזי בירושלים, בראשות השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, הודיע כי דיון התשובה לאישום שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא, אליו נדרש ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב בעצמו, יבוטל.

בהחלטה נכתב כי "בהמשך להודעת מנהל בתי המשפט בדבר התאמת מתכונת הפעילות בבתי המשפט ובבתי הדין לעבודה - התמודדות עם נגיף הקורונה; ובהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לבית המשפט לדיון ובסגר הכללי, הדיון הקבוע ליום 13.1.2021 מבוטל בזה".

השופטים כתבו כי עדכון בדבר מועד חדש יימסר בהמשך.

כזכור, אתמול (ה') הודיע מנהל בתי המשפט יגאל מרזל כי על דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ובתיאום עם ממלא-מקום שר המשפטים, בני גנץ, וראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, בתי המשפט יפעלו במתכונת מצומצמת מאוד בתקופת הסגר, מיום ראשון 10/1/21 עד ליום 21/1/21.

בהודעה נכתב כי "בתי המשפט ובתי הדין יפעלו, ככלל, באופן יזום לדחיית דיונים, אלא אם כן מצא השופט כי בנסיבות העניין אין לדחות דיון מסוים".

עוד נכתב כי "נוסף על האמור לעיל, כל שופט ורשם, לפי שיקו-דעתו, יוכל להורות באופן יזום על דחיית דיונים שקבועים לפניו בהתאם לנסיבות של כל תיק".

עוד כתב מרזל כי "בעלי דין ועורכי דין אשר מבקשים לדחות את מועד הדיון בעניינם בשל נסיבות אישיות או מקצועיות הנובעות מהמגבלות המוטלות על הציבור במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה, יוכלו לפנות לבית המשפט או לבית הדין בבקשה מנומקת. בקשות דחייה כאמור תידונה על-ידי בתי המשפט ובתי הדין תוך שקילת מכלול הנסיבות הצריכות לעניין, ובכלל זה הכרה בצו השעה תוך התחשבות מרבית באילוצים ובמגבלות הנובעים ממנו".

בכובעו כשר המשפטים, בני גנץ הגיב בטוויטר: "למען הסר ספק - בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה. בשל הסגר נעתר מנהל בתי המשפט לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול-דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט. זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית ולא רודפת את נתניהו. כך היה, ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.