תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כסף באינטרנט או נדל"ן דיגיטלי: "רוב האנשים לא יידעו לעשות זאת ולא משנה איזה קורס יעברו"

ג'ון אלגורט, מייסד קהילת "ריברנד מיליונר", שובר מוסכמות בכל הקשור לנדל"ן דיגיטלי, נכסים דיגיטליים ודומיהם, וטוען כי שיטת שיווק שותפים ברשת ודומותיה לא מאפשרות תמורה נאותה על ההשקעה • הפלטפורמה שהשיק לאחרונה מציעה למשווקים ויזמים ברשת מודל חדש, הכולל כלים מוכנים לשימוש על מנת לחסוך בזמן ובעלויות • "הלקוח מקבל דרכנו את כל אפיקי הפרסום והשיווק לכל מוצר"

שיווק דיגיטלי. תעשייה שהולכת ומתחזקת / צילום: DEPOSITPHOTOS
שיווק דיגיטלי. תעשייה שהולכת ומתחזקת / צילום: DEPOSITPHOTOS

הכתבה בשיתוף ג'ון אלגורט

תעשיית הנכסים הדיגיטליים צוברת בעשור האחרון תאוצה עצומה בישראל ובעולם. הנכסים הדיגיטליים, המכונים גם נדל"ן דיגיטלי, כוללים בין השאר חנויות מקוונות, אתרי אינטרנט, מסחר באמזון, מסחר באיביי, שיווק ברשתות חברתיות, שיווק שותפים, ערוצי יוטיוב, עמודי פייסבוק ואינסטגרם, ובעצם מה לא.

התעשייה הזו מבוססת על תעבורת האינטרנט, שכבר כיום עומדת על למעלה מ-4.57 מיליארד גולשים ברחבי העולם. כל גולש הרי נחשב לקונה פוטנציאלי, ומכאן נגזר פוטנציאל הרווח למשקיעים בנכסים הדיגיטליים.

ההתחזקות הגדולה של שוק הנכסים הדיגיטליים מודגמת היטב גם מסיכום שוק הפרסום לשנת 2019 אותו פרסמה חברת יפעת בקרת פרסום. מהנתונים עלה כי שנה זו נחשבה לשנת מהפך בענף הפרסום בישראל. לראשונה עבר בה היקף הפרסום בדיגיטל את היקף הפרסום בטלוויזיה. נוכח העובדה שעוגת הפרסום המקומית מוערכת בכ-4.4 מיליארד שקל, ניתן להבין את הפוטנציאל הגבוה של התחום רק בישראל הקטנה.

מאחר ואלו פני הדברים אין זה מפתיע כי מדי יום כולנו מקבלים אינספור הצעות ל"עשיית כסף מהירה" באמצעות נכסים דיגיטליים. המפרסמים מציעים לנו קורסים מפתים בהם נלמד להרוויח כמעט בלי לעבוד - נדל"ן דיגיטלי שיעבוד בשבילנו בהשקעה קטנה, ואין ספור הבטחות דומות.

אחת ההצעות המובילות היא עשיית רווח באמצעות שיטת "שיווק השותפים" שהמשמעות שלה היא למעשה תוכנית שיווק בה שותף חיצוני מקבל עמלה על עמידה ביעד מסוים, ברוב המקרים מכירת מוצר. אם ניקח לדוגמה שיווק של טיול בחו"ל, הרי שבשיטת שיווק השותפים במידה ולקוחות מגיעים לחברת הטיולים דרך הפרסומים שאתם כמשווקים הטמעתם באינטרנט, צפויה לכם עמלה. ממש לשבת בבית ולחכות לכסף. נשמע טוב, נכון?

"אז זהו שלא", מצנן את ההתלהבות היזם ג'ון אלגורט, מייסד קהילת "ריברנד מיליונר", המחוללת, לדבריו, שינוי בעולם הנכסים הדיגיטליים. "שיווק שותפים מבוסס על מודל בו מקבל המפרסם-השותף לינק לשיווק עסק מסויים שתמורתו הוא אמור לקבל עמלה עבור כל מכירה. הבעיה היא, שהמודל לא מתגמל את המשווק בצורה נכונה, שכן לא תמיד הגולשים ילחצו על הלינק שלו אשר יוביל לדף הנחיתה של בעל העסק. הם לעיתים יושפעו בצורה אורגנית מהפרסומים של המשווק ויגיעו ישירות לאתר העסק. בצורה זו המשווק שהשקיע זמן וכסף לא יזכה לתשלום. יתירה מכך, גם אם הגולש לחץ קודם על לינק של משווק אחר או לינק של בעל העסק עצמו ורק לאחר מכן על הלינק של המשווק המדובר, הוא שוב לא יקבל שום תמורה".

מציע One Stop Shop   לעולם הנכסים הדיגיטליים. ג'ון אלגורט / מקור: ערוץ היוטיוב של ג'ון אלגורט
 מציע One Stop Shop לעולם הנכסים הדיגיטליים. ג'ון אלגורט / מקור: ערוץ היוטיוב של ג'ון אלגורט

- אז בעצם יש כאן הרבה עבודה לחינם?

"לגמרי. למעשה בשיווק שותפים אתה משווק הצלחה של עסק אחר ולא תמיד מקבל את התמורה על כך. יותר מזה, רוב האנשים שמלמדים שיווק שותפים - מעבירים קורסים על שיווק שותפים לגופי ענק כמו איביי או אמזון, שזה בכלל לא נכון בעיני".

- למה בעצם?

"כיוון שבהתקשרות מול ענקיות האינטרנט, אתה מקבל אחוזי עמלה בודדים עבור כל עסקה. אם נוסיף לכך את העובדה שרוב הגולשים רוכשים בהן מוצרים קטנים, הרי שהרווח שלך הופך להיות זניח. המשמעות היא שהמשווק השותף משקיע מצידו הון לא קטן על שיווק ופרסום ובסוף לא רואה שכר בעמלו. למעשה אם משקללים את ההוצאות והזמן המושקע בכך, רוב האנשים מפסידים כסף בשיטה הזו".

- ומה בנוגע לשיטת ה"דרופשיפינג" שעלתה לאחרונה לכותרות עם טענות שניתן להרוויח באמצעותה אלפי שקלים בחודש במסחר באיביי?

"המודל העסקי של שיטת דרופשיפינג דרך איביי הוא שגוי מיסודו. בדרופשיפינג אתה בעצם עובר על החוקים של איביי והם סוגרים חשבונות כאלו על ימין ועל שמאל. כלומר - אתה יכול היום להשקיע המון זמן בהקמת דף באיביי, להתייצב כעבור שנתיים על הכנסה של נניח 2,000 שקל בחודש ופתאום איביי יסגרו אותך. יתירה מכך, בעקבות משבר הקורונה, יש כל חודש מעל 135 אלף גולשים חדשים בארה"ב בלבד, בלי קשר לשאר העולם, שמחפשים להרוויח כסף בדרופשיפינג, לא כולל כל הסוחרים הקיימים שכבר מעמיסים על הפלטפורמה. המשמעות היא שההיצע של מוצרים שנמכרים באיביי הופך להיות עצום - ועל מנת להיות אטרקטיביים הסוחרים פשוט מורידים מחירים ובעצם מקטינים את העמלה שלהם לסנטים בודדים. אז בעצם המפרסם/משווק עסוק כל היום בטיפול בשירות לקוחות, בפתיחת חסימות באיביי, בדאגה למשלוחים וכיוצא בזה, וכל זה בשביל רווח מינימלי. כל השיטה הזו פשוט לא יציבה ולא רווחית, ובטח לא מדובר על כסף מהיר כמו שמציגים את זה".

הגידול השנתי בכמות החיפוש של הביטוי DROP Shipping / מקור: UBERSUGGEST של נייל פתאל
 הגידול השנתי בכמות החיפוש של הביטוי DROP Shipping / מקור: UBERSUGGEST של נייל פתאל

- מה זה אומר על כל העולם הזה של נכסים דיגיטליים עם ההבטחות המפתות לעשיית כסף קלה?

"ש-90 אחוזים ממנו הם הבטחות באוויר".

קיצור דרך עבור המשתמש

אלגורט מדבר מניסיון. הוא יזם ויוטיובר בעל שם בענף הנכסים הדיגיטליים עם למעלה מ-3,000 לקוחות בארץ ובחו"ל, שזכה לפרסום גם עם קורסים דוגמת "מאורת האריות של שופיפיי". את ריברנד מיליונר הוא הקים לפני שנה בהשקעה של למעלה מחצי מיליון שקל, מתוך מטרה להציע ללקוחותיו פלטפורמה מתקדמת בה יוכלו למצוא נכסים דיגיטליים פעילים המוכנים לשימושם. "הרוב המוחלט של האנשים לא יודעים איך להרוויח כסף מהאינטרנט או לעמוד מול מצלמה ולכבוש את הרשת", הוא מסביר. "רובם גם לא יודעים לעשות שיווק וגם לא ידעו, וכמובן רובם המוחלט של האנשים לא יודעים לבנות אתרים או לפתח מערכי שיווק, ולא משנה איזה קורס הם יעברו. בסופו של יום, צריך כאן חשיבה מחוץ לקופסה, ידע טכני, וכמובן גם יצירתיות ואיזשהו כישרון מולד לעיצוב ועריכה שאין למרבית האנשים.

"לאור המצב הזה החלטתי לייצר עבורם פתרון אולטימטיבי, סוג של קיצור דרך באמצעות הפלטפורמה של PLR CASHIER. אנו מציעים לאנשים מוצרים דיגיטליים שפיתחתי בעצמי, משפכי שיווק מוכנים, וכן פילוח קהלים ומערכי שיווק פעילים. אפילו חסכתי מהלקוחות את הטרחה ובדקתי עבורם מה מוכר יותר ומה פחות, וניתן לבחור לעבוד במגוון שיטות: מכירת מוצרים דיגיטליים, דרופסרוויס, חנויות אינטרנטיות, מיקור חוץ, יוטיוב, אתרי תוכן ועוד המון אפשרויות".

לרשימת המוצרים ודוגמאות של דרכי רווח במערכת ניתן להיכנס כאן לאתר ריברנד מיליונר ולהירשם בטופס לשיחת ייעוץ והכוונה ללא עלות>>

- מה זה אומר בעצם לאדם הפשוט שלא מבין בכל התחום הזה?

"שאני הופך את הלקוח שלי לסוג של זכיין שמקבל ממני מוצרים דיגיטליים שעליהם ניתן להרוויח 100% מכל עסקה ישירות לכיס. לדוגמה מוצר דיגיטלי כמו תוכנה או קורס שאפשר למכור ב-3,000 שקל אפילו או ללקוחות חו"ל במאות ואלפי דולרים ולשמור בכיס 100% מכל עסקה. מעבר למוצרים ולזכיינות אני נותן ללקוחות שלי גם אפשרות לשכפל משפכי שיווק שלמים ומערכי שיווק למוצרים בקליק כולל כל שיטות הפרסום שלי למוצרים. כמו כן, בתוך הקהילה סוקרים כל הזמן מוצרים רווחיים שמכניסים כסף בזמן אמת לחברי הקהילה וכל אחד יכול לבחור מתוכם מה לקחת לעצמו בעסק שלו".

- למי הפלטפורמה שבנית מתאימה?

"למשווקים, יזמים דיגיטליים, משקיעים ומחפשי הכנסה נוספת מהאינטרנט. אני מהווה עבור הלקוחות ONE STOP SHOP לכל עולם הנכסים הדיגיטליים עם מוצרים שעובדים ומרוויחים. אני מעניק לכל אחד את האפשרות להיכנס לנעליים שלי ולקחת בעלות על מוצרים ושירותים שיצרתי. זו שיטה יציבה ויש בה הצלחות. אני מקבל אליי לקהילה רק אנשים שמבינים את המודל העסקי ומבינים כי מדובר על מוצר עם פוטנציאל גבוה לרווח".

לפרטים על פלטפורמת PLR CASHIER הקליקו כאו>>

* פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.