מכירת ישראייר לרמי לוי: העליון יפסוק השבוע האם לתת אור ירוק לעסקה

חברת בי.ג'י.איי מדווחת הבוקר כי קיבלה את האישורים הרגולטוריים ואת אישורי הבנקים להשלמת עסקת ישראייר • אלא שהעסקה תמתין עד להחלטה סופית: בהמשך השבוע יתקיים דיון בביהמ"ש העליון בעקבות הערעור שהגיש מוטי בן משה

לקראת העברת הבעלות בישראייר: חברת בי.ג'י.איי מדווחת הבוקר (א') כי קיבלה את האישורים הרגולטוריים ואת האישורים מהתאגידים הבנקאיים להשלמת העסקה; הכוונה היא לאישור שהתקבל מהרשות לתחרות, אישור רשות התעופה אזרחית ואישור הבנקים המממנים את ישראייר: בנק לאומי התנה את אישורו בכך שהעברת הבעלות תבוצע עד 7 בפברואר, הבנק הבינלאומי אישר את העברת האחזקות עד ל-31 למרץ.

אלא שהעסקה תמתין עד להחלטה סופית: בהמשך השבוע (14 בינואר) יתקיים דיון בבית המשפט העליון בעקבות הערעור שהגיש מוטי בן משה, בעלי חברת דור אלון, בנושא מכירת ישראייר. בן משה טוען כי נפל פגם בהתנהלות של בית המשפט המחוזי, שאיפשר לבצע הליך של "בסט אנד פיינל" בפעם השנייה ולמעשה אפשר ליגאל דמרי להשתתף בהליך למרות שהגיש את הצעתו לאחר המועד שקבע הנאמן שמינה בית המשפט לנכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור. בית המשפט לא קבע צו המעכב את ביצוע העסקה כפי שביקש בן משה, אולם ביקש לקבל תגובות מהנאמן ומהרוכש עד 14 בינואר.

בתוך כך, עו"ד נאור העביר לבית המשפט דוח בעניין הליך המכר של ישראייר, בו הוא מציין כי יפעל להשלמת העסקה בימים הקרובים. הנאמן מזכיר כי ב-1 בינואר אישר בית המשפט את הצעת של בי.ג'י.איי ורמי לוי לרכוש את ישראייר, אחרי שההצעה זכתה לרוב של 76% מקרב מחזיקי אגרות החוב.

עו"ד נאור ציין כי ממועד האישור החלו הצדדים "להשלמת הליכי המכר במרץ", והדגיש כי מצבה הכלכלי והתפעולי והסביבה המאתגרת שבה ישראייר פועלת "מחייבים את השלמת העסקה בהקדם האפשרי".

נציין כי לאור הסגר השלישי וחובת הבידוד על כל הנכנסים לישראל, הפעילות של ישראייר, כמו גם של שאר חברות התעופה, נמצאת בירידה חדה. החברה הודיעה על הארכת החל"ת לכמחצית מעובדיה ועל כך שאין מנוס מפיטורים של כ-15% מכוח-האדם, שעומד כיום על 400 עובדים. בדוח מציין הנאמן כי לישראייר יש חובות למערכת הבנקאית בהיקף של 90 מיליון דולר, כאשר הגופים המממנים הביעו את הסכמתם להעברת השליטה כאמור.

הצעת בי.ג'י.איי ולוי היא לרכישה של 75% מישראייר, והיא משקפת לישראייר שווי חברה של 162 מיליון שקל. בנוסף כוללת ההצעה ויתור על חוב של אי.די.בי לישראייר בסך 5 מיליון דולר. בסך-הכול ישלמו הרוכשים 121.5 מיליון שקל, כאשר חלקה של בי.ג'י.איי יעמוד על 51% מהמניות (תמורת 82.6 מיליון שקל), וחלקו של רמי לוי יעמוד על 24% (תמורת 38.9 מיליון שקל). מחזיקי האג"ח של אי.די.בי ימשיכו להחזיק ב-25% מהמניות.

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס חשף בפני גלובס כי גורמים עסקיים מבקשים לרכוש את חלקה של אי.די.בי בעסקה, קרי 25% מהבעלות על החברה.

אומנם הנאמן שואף להעברת השליטה במהרה, אך הערעור שהגיש בן משה לא יאפשר זאת עד להכרעת בית המשפט. עו"ד נאור מציין כי פעל להשיב את הערבויות הבנקאיות לידי המציעות שהשתתפו בתהליך המכר - נכון לעכשיו הועברו חזרה כל הערבויות שהוגשו, למעט של הזוכה (בי.ג'י.איי) ושל דור אלון שמסרבת על-פי הנאמן לקבל לידיה את הערבות בחזרה, לאור ההליך המשפטי הכולל כאמור את הערעור שהגישה החברה לבית המשפט העליון.

בתכתובת שהתקיימה בין עו"ד נאור ובין בא-כוחה של דור אלון, עו"ד יוסי בן נפתלי ממשרד מטרי מאירי ושות', מציין בן נפתלי כי הערבות תיוותר בידי הנאמן, אשר לטעמו מתעלם מההליך המשפטי: "התעלמותך מקיומם של הליכי ערעור בעניין הליכי המכר אינה ברורה ואינה יכולה להתקבל", כתב בא-כוחה של דור אלון.

עוד מתבקש הנאמן על-ידי דור אלון להפסיק לפעול לקידום העברת השליטה בישראייר עד להכרעת בית המשפט העליון בערעור. הנאמן מצדו משאיר לבאי-כוחה של דור אלון לפנות לערכאות משפטיות, כאשר הוא מציין כי מתוקף תפקידו הוא יפעל להוציא אל הפועל את החלטות בית המשפט המחוזי.