החזקות אי.די.בי בכלל ביטוח נמכרו ב-168 מיליון שקל ויפרעו את מלוא החוב לאג"ח ט"ו

המניות מומשו במחיר של 49.72 שקל למניה, המשקף עלייה של 64% מאז מונו הכונסים לתפקידם בידי ביהמ"ש ותוספת תמורות של 65.5 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ט"ו

עו"ד עדי פיגל / צילום: תמר מצפי
עו"ד עדי פיגל / צילום: תמר מצפי

פירעון מלא לאגרות החוב מסדרה ט"ו של חברת אי.די.בי, שהובטחו בשעבוד על 4.99% ממניות כלל ביטוח. לראשונה מאז ההחלטה על פירוקה של אי.די.בי בספטמבר האחרון, השלימו כונסי הנכסים על מניות כלל ביטוח, עוה"ד עדי פיגל ודוד פרץ, את מכירת המניות המשועבדות בבורסה (4.99% ממניות כלל ביטוח) בתמורה לסכום של 168.2 מיליון שקל.

המניות מומשו במחיר של 49.72 שקל, המשקף עלייה של 64% מאז מונו הכונסים לתפקידם בידי ביהמ"ש ותוספת תמורות של 65.5 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ט"ו. מימוש המנית יספיק לפירעון מלוא החוב למחזיקי אג"ח ט"ו (במונחי פארי) וכן למימון הוצאות הכינוס.

בעקבות מכירת המניות הפכה סדרה ט"ו לסדרת האג"ח הראשונה של אי.די.בי שנפרעה במלואה, מאז החליט ביהמ"ש על פירוקה של אי.די.בי. סדרה י"ד מתוכננת להיפרע גם היא במלואה בתקופה הקרובה, לאחר שהממונה על רשות התחרות ומשרד התקשורת יאשרו את העסקה למכירת מניות השליטה (70%) בדיסקונט השקעות לידיהם של חברת מגה אור ושותפיה.

יתרת נכסי אי.די.בי, ובראשם 12% ממניות דיסקונט השקעות שיימכרו גם הן למגה אור ושותפיה, 75% ממניות ישראייר שיימכרו לבי.ג'י.איי ורמי לוי, וכן ההשקעות ב-IDBG, שותפות מודיעין וחברת קולו, יממנו באופן חלקי את פירעון סדרה ט' הבלתי מובטחת. את מכירת הנכסים הללו מוביל נאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור, בעוד שאת מכירת מניות השליטה (70%) בדיסקונט השקעות מובילים כונסי הנכסים עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני.