ביה"ד דחה את בקשת אבי אלקלעי, עורך וואלה TV, לעצור את השימוע לפיטוריו

אלקלעי ביקש להוציא צו שימנע את ישיבת השימוע שאמורה להתקיים היום, עד שיועברו לו מלוא המסמכים הדרושים לו לצורך היערכות להליך  • ביה"ד דחה את בקשתו וקבע כי ניתן יהיה להעלות את הטענות על היעדר מסמכים במהלך השימוע או בהליך משפטי אחריו

בניין וואלה / צילום: איל יצהר, גלובס
בניין וואלה / צילום: איל יצהר, גלובס

בית הדין לעבודה בבת ים דחה את בקשתו של אבי אלקלעי, העורך הראשי לשעבר של אתר וואלה וכיום עורך וואלה TV, להוציא צו מניעה נגד הליך השימוע לפני פיטורים אליו זומן.

אלקלעי הוא אחד מהעדים בתיק 4000, בו מואשמים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול אלוביץ' (לשעבר הבעלים של קבוצת בזק ששלטה עד לאחרונה באתר וואלה) כי סחרו לכאורה בקו המערכתי של האתר לטובת אינטרסים אישיים.

אלקלעי הצטרף לוואלה בתפקיד עורך ראשי בשנת 2014, לאחר שעזב את תפקידו כעורך הראשי וממלא-מקום המנכ"ל בחברת חדשות 10. שנתיים לאחר מכן מונה לתפקיד העורך הראשי בוואלה TV.

בתחילת 2020, כשוואלה הייתה עדיין בשליטת בזק, החלו הליכים להפסקת עבודתו של אלקלעי, שקושרו על-ידו למעורבותו בפרשת 4000 ולעדותו בה, שעסקה בין היתר במעורבות הממונים עליו והבעלים בסיקור המתמשך. בסופו של דבר המהלך הוקפא, אך לאחר העברת הבעלות לבעלים החדשים, קבוצת "ג'רוזלם פוסט" שבבעלות אלי עזור, קיבל אלקלעי בתחילת ינואר מכתב לשימוע לפני פיטורים, שאמור היה להתקיים יומיים לאחר מכן.

במכתב הזימון לשימוע נכתב כי פעילות האולפנים בוואלה הפסדית או בעלת רווחיות זניחה, וכי לאחר המעבר לבעלים החדשים מבקשים הבעלים החדשים להתייעל. עוד נטען כי אלקלעי קיבל בעבר התרעות רבות על פעילות האולפנים שבאחריותו, והוא הבטיח לשפר מהותית את רמת הרווחיות ולא עשה כן. לטענת אלקלעי, הובהר לו כי הוא נדרש לא להעתיק או לעשות שימוש כלשהו במידע הצבור על המחשב שלו במקום בעבודה.

בבקשה לצו המניעה נטען כי בוואלה נמנעו מלהעביר לאלקלעי מסמכים ותיעוד הרלוונטיים לשימוע, ובכך מנעו ממנו אפשרות להגן על עצמו ביעילות.

בבקשה לצו המניעה נטען עוד כי הסתרת המסמכים שעליהם לא טענה וואלה כי הם חוסים תחת הגנות כלשהן, מצביעה על כך שלכאורה וואלה מבקשת להסתיר מפני אלקלעי את הנימוקים האמיתיים לכוונה לסיים את עבודתו, נימוקים שהוא אינו יכול להתמודד עימם בהיותם חבויים מפניו, וייתכן כי הם שונים מאלה הנטענים במכתב הזימון לשימוע.

אלקלעי ביקש כאמור להוציא צו שימנע את ישיבת השימוע שאמורה להתקיים היום, עד שיועברו לו מלוא המסמכים הדרושים לו לצורך היערכות להליך.

השופט דורון יפת דחה כאמור את בקשתו של אלקלעי וקבע כי ניתן יהיה להעלות את הטענות על היעדר מסמכים במהלך השימוע או בהליך משפטי שתוקף את החלטת הפיטורים אחריו.