ניצחון להנהלת התאגיד: עורכי חדר החדשות יקריינו מהדורות לילה

ביה"ד לעבודה אימץ את הסכמות התאגיד וארגון העיתונאים וקבע כי החלטה בעניין עורכי וקרייני מהדורות החדשות ב"כאן רשת ב'" היא של הנהלת התאגיד בלבד, וכי תוספת של מטלה איננה שינוי מבני

משרדי תאגיד השידור הציבורי "כאן 11" / צילום: שלומי יוסף, גלובס
משרדי תאגיד השידור הציבורי "כאן 11" / צילום: שלומי יוסף, גלובס

ניצחון להנהלת תאגיד השידור "כאן" בפרשת העורכים המגישים: בית הדין האזורי לעבודה בירושלים אימץ את הסכמות התאגיד וארגון העיתונאים וקבע כי החלטה בעניין עורכי וקרייני מהדורות החדשות ב"כאן רשת ב'" היא של הנהלת התאגיד בלבד, וכי תוספת של מטלה איננה שינוי מבני.

השופטת רחל בר"ג הירשברג ציינה כי משמעות הצעת העותרים היא חזרה לימי רשות השידור, וכי יש לאפשר את המשך המודל לפיו עורכי מהדורות הלילה גם יגישו את המהדורות בשעות הלילה.

נזכיר כי פרשת המגישים-קריינים נחשפה לפני מספר שבועות בגלובס, ותחילתה בהחלטה של הנהלת התאגיד להפסיק בסוף שנת 2020 את עבודתם של חלק מהמגישים הבכירים והוותיקים, ולשבץ במקומם בשעות הלילה המאוחרות (בין השעות 01:00 -05:00) חלק מעורכי החדשות. העורכים נדרשו לעבור הקלטות ניסיון, אך רובם נמנעו מלשתף פעולה עם מהלכי ההנהלה. בהמשך עתר ארגון העיתונאים לבית הדין לעבודה בטענה כי המהלך שמובילה ההנהלה הוא שינוי מבני - טענה שכאמור לא התקבלה על-ידי השופטת.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה כי השינוי שנעשה בחדר החדשות הוא לשעות הלילה העמוק בלבד ( בין אחת לחמש בבוקר), ואין כוונה לשנותו או להרחיבו בחודשים הקרובים. עוד נמסר כי נקבעה נקודת בחינה בעוד 4 חודשים שבה ייבחנו השלכות של המהלך על העובדים ועל השידור.