אלקו מימושים: לאחר אלקטרה צריכה, מכרה גם מניות אלקטרה נדל"ן בכ-60 מיליון שקל

מניות אלקטרה נדל"ן עלו ב-30% בשנה האחרונה, ומשקפות שווי חברה של 1.5 מיליארד שקל

מיכאל  + דניאל זלקינד / צילום: ישראל הדרי
מיכאל + דניאל זלקינד / צילום: ישראל הדרי

חברת ההשקעות אלקו  ממשיכה לנצל את הטיפוס בשווי מניות החברות הבנות כדי לממש ברווח נתחים מהחזקותיה. אלקו, שבשליטת האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, עדכנה על מכירת כ-4% ממניות חברת אלקטרה נדל"ן  תמורת כ-60 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 25 שקל - דומה לשווי השוק שלה, אחרי עלייה שנתית של כ-30%, המשקפת לאלקטרה נדל"ן שווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל. בעקבות המכירה, שבוצעה מחוץ לבורסה, נותרו בידיה של אלקו קרוב ל-60% ממניותיה של אלקטרה נדל"ן, בשווי שוק נוכחי המתקרב ל-900 מיליון שקל.

לקראת סיומה של 2020, אלקטרה נדל"ן, בניהולו של המנכ"ל גיל רושינק, פרסמה שלל הודעות לגבי פעילותה, המתרכזת במקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב. במסגרת זו עדכנה אלקטרה נדל"ן בין היתר כי הקרן השלישית שלה להשקעות במקבצי דיור בארה"ב רכשה כ-250 יחידות דיור בטמפה, וכ-280 יחידות דיור בג'קסונוויל, שתיהן בפלורידה, תמורת סכום מצרפי של כ-105 מיליון דולר.

בסך הכול, בסיום הרבעון השלישי של 2020 אלקטרה נדל"ן הייתה שותפה ביותר מ-100 נכסים ברחבי ארה"ב, בטקסס, פלורידה, צפון ודרום קרוליינה, ג'ורג'יה, טנסי ואריזונה, הכוללים קרוב ל-34 יחידות דיור. השקעותיה של אלקטרה נדל"ן בפעילות בארה"ב נעשית באמצעות ארבע קרנות השקעה, שגייסו ממשקיעים הון כולל של כ-1.9 מיליארד דולר.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020 עלו רווחי אלקטרה נדל"ן ב-14% ל-73 מיליון שקל.

מכירת מניות אלקטרה נדל"ן על-ידי אלקו נעשית כשלושה חודשים אחרי שמכרה כ-3% ממניות חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) תמורת סכום דומה (קרוב ל-60 מיליון שקל), במהלך שנעשה קרוב לרמת השיא השנתית של אמ"צ בשנת 2020. באמ"צ מחזיקה אלקו כ-51%, בשווי שוק נוכחי של כ-1.3 מיליארד שקל, אחרי שמניית אמ"צ קפצה בשנה האחרונה בכ-115%, לשווי חברה נוכחי של כ-2.6 מיליארד שקל.

ברקע לכיוון החיובי במניה, אמ"צ הציגה תוצאות כספיות משופרות שנתמכו במשבר הקורונה, וביצעה מימוש מרשים של חברת הסלולר גולן טלקום, ברווח שהצטבר מאז הרכישה לכחצי מיליארד שקל.

החזקה בורסאית שלישית של אלקו היא בחברת הפרויקטים והנדל"ן אלקטרה, שם לאלקו כ-49% מההון, בשווי נוכחי של כ-3.1 מיליארד שקל, וזאת כששווייה של אלקטרה עומד על כ-6.3 מיליארד שקל.

עוד מחזיקה אלקו בשליטה בחברת סופרגז, שמניותיה הונפקו במהלך 2020 בבורסה, והיא נסחרת בשווי שוק נוכחי של 1.3 מיליארד שקל, כששווי החזקותיה של אלקו, בשיעור של כ-62% עומד על כ-800 מיליון שקל.

אלקו עצמה נסחרת בשווי שוק של 4.4 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה התחזקה בשנה האחרונה ביותר מ-20%.