משרד גליקמן-שמיר-סמסונוב עובר שינוי מבני

לגלובס נודע כי במבנה החדש ימונה גיל סמסונוב לתפקיד יו"ר פעיל, שימשיך לקחת חלק בניהול לקוחות (בין היתר יועברו לאחריותו חלק מלקוחותיו של גליקמן ז"ל) • יגאל שמיר ורונן גולדשמידט ימונו למנכ"לים משותפים, כאשר שמיר ממונה על התוצר הקריאטיבי, וגולדשמידט יישא באחריות לפן העסקי

מימין: עדי ברונר, גיל סמסונוב, רונן גולדשמידט ויגאל שמיר / צילום: גליקמן־שמיר־סמסונוב
מימין: עדי ברונר, גיל סמסונוב, רונן גולדשמידט ויגאל שמיר / צילום: גליקמן־שמיר־סמסונוב

בעקבות מותו הפתאומי של הפרסומאי חנן גליקמן, שנפטר ביום האחרון של 2020 מדום לב, נערך רה-ארגון בצמרת משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב, שנדרש לחלק מחדש את הסמכויות הניהוליות.

לגלובס נודע כי במבנה החדש ימונה גיל סמסונוב לתפקיד יו"ר פעיל, שימשיך לקחת חלק בניהול לקוחות (בין היתר יועברו לאחריותו חלק מלקוחותיו של גליקמן ז"ל). יגאל שמיר ורונן גולדשמידט ימונו למנכ"לים משותפים, כאשר שמיר ממונה על התוצר הקריאטיבי, וגולדשמידט יישא באחריות לפן העסקי. עדי ברונר יכהן בתפקיד המשנה למנכ"ל ויחלוק עם שמיר את האחריות על התוצר המקצועי. רועי גפן, השותף האחראי על תחום הדיגיטל, צפוי לעזוב בקרוב את המשרד, וטרם מונה לו מחליף.

כאמור, הרה-ארגון "נחת" על המשרד בעקבות מותו הפתאומי של גליקמן, אולם השינוי אמור היה להתרחש בקונסטלציה מסוימת גם אם גליקמן היה עדיין חי, זאת בעקבות השלמת מכירת המניות של השותפים לקבוצת פובליסיס העולמית.

נזכיר כי ב-1 בינואר הושלם החלק השני בעסקת המכירה בין גליקמן-שמיר-סמסונוב לקבוצת פובליסיס הבינלאומית, שרכשה לפני חמש שנים 49% ממניות המשרד שעבר כעת לבעלות מלאה. גליקמן והשותפים האחרים היו אמורים להישאר מנהלים שכירים פעילים גם אחרי השלמת המכירה.

גליקמן-שמיר-סמסונוב הוקם לפני למעלה מ-30 שנה על-ידי חנן גליקמן, דני נטלר ואריק מייזלר. עם השנים יצאו בהדרגה מייזלר ונטלר מהשותפות במשרד, ובמקומם נכנסו סמסונוב, שמיר וגולדשמידט.

לפני כעשור עשה המשרד זינוק משמעותי בהיקפיו ונכנס לעשרת משרדי הפרסום הגדולים. לאחר שנים של גידול עקבי, המשרד נמנה כיום עם אחד מחמשת משרדי הפרסום הגדולים בענף עם לקוחות כמו ביטוח ישיר, החברה המרכזית למשקאות, שירותי בריאות כללית, אסם ועוד.

בשונה ממשרדי פרסום רבים בהם קיימות שכבות ניהוליות רבות, בגליקמן ההיררכיה הייתה תמיד שטוחה, והשותפים לוקחים חלק פעיל בעבודה היומיומית. לכל שותף יש צבר לקוחות משלו מצד אחד, אך תחומי אחריות רחבים במשרד מנגד.

מותו של גליקמן הותיר חלל בעיקר בפן הניהול העסקי, אליו אמור להיכנס כעת בן-טיפוחיו רונן גולדשמידט, עליו יוטל החלק המרכזי של האחריות אותה לקח גליקמן. באשר לתוצר המקצועי - שם התמונה פשוטה יותר, כי ממילא שמיר וברונר (השותף הצעיר ודור ההמשך של המשרד) הובילו את התחום הזה במשרד גם לפני כן.

נבהיר כי המשרד עבר לבעלות מלאה של קבוצת פובליסיס, אבל כל המנהלים הבכירים חתומים על חוזי ניהול לתקופה של לפחות עוד ארבע שנים. המבנה הניהולי החדש אמור לסייע לשותפים ולמשרד כולו להסתגל למציאות החדשה שנכפתה עליהם במהירות ככל שניתן בסיטואציה הכואבת, כדי לקיים את הבטחתם להמשיך את מורשתו של גליקמן.