אינטר גייסה 15 מיליון שקל מהפניקס ומקרן אלפא

בתגובה להודעה עולה היום מניית החברה ב-8.4% למחיר של 10 שקלים ומשלימה זינוק של 152% בשלושה חודשים

חברת אינטר תעשיות, בניהולו של ג'רי שנירר, השלימה גיוס של 15 מיליון שקל בהקצאה פרטית של מניות למשקיעים מסווגים. החברה גייסה כ-13.5 מיליון שקל מחברת הביטוח הפניקס ועוד כ-1.5 מיליון שקל מקרן אלפא, לפי מחיר של 9.5 שקלים למניה.

המחיר משקף פרמיה של 3% על מחירה של מניית אינטר בסיומו של שבוע המסחר הקודם. בתגובה להודעה עולה היום מניית החברה ב-8.4% למחיר של 10 שקלים ומשלימה זינוק של 152% בשלושה חודשים.

בעקבות הגיוס, הפניקס הפכה לבעלת עניין ותחזיק ב-9.3% ממניות אינטר. קרן אלפא, שהחזיקה עד כה ב-10.3% ממניות אינטר, שמרה על שיעור החזקתה בעקבות ההשקעה הנוספת בחברה.

אינטר עוסקת בייצור לוחות חשמל ובתכנון והקמה של מערכות חשמל, ומערכות פיקוד ובקרה. לחברה ניסיון של למעלה מ-40 שנה בייזום ויישום פרויקטים גדולים בתחום האנרגיה, החשמל, מערכות אלקטרומכניות, מיזוג אויר ואינסטלציה, תשתיות לחשמל, הנדסה אזרחית, ייצור לוחות חשמל מתח נמוך ומתח גבוה, יבוא ושיווק ציוד חשמל ותאורה.

אינטר מייעדת את תמורת ההנפקה לפעילותה השוטפת ופיתוח תוכניותיה העסקיות. לפני כחצי שנה הצטרפה לגרעין השליטה באינטר חברת OSEG, שבראשה עומדים היו"ר תמיר פרדו והמנכ"ל אסי שלגי (מנכ"ל משרד האנרגיה לשעבר).

כחלק מההצטרפות, מונה ג'רי שנירר לתפקיד מנכ"ל החברה. בעקבות השינוי, החברה גיבשה תוכנית אסטרטגית חדשה הממוקדת במיצוי המומחיות של החברה בתחום החשמל והאנרגיה והתמקדות בעולם האנרגיה המתחדשת, הכולל יזמות בתחום האנרגיה הירוקה, הקמת תחנות כח על ידי הסכמי EPC, שירות ואחזקה, אגירה וטעינת חשמל והתרחבות גיאוגרפית לגרמניה.

לפני כשבועיים, כחלק מתוכנית העבודה החדשה של החברה, דיווחה חברת בת בשליטת החברה כי היא קיבלה הזמנת מסגרת ראשונה לביצוע עבודות אספקה, הקמה, תחזוקה וניהול של עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בגרמניה. ההזמנה הינה הזמנת מסגרת של פיילוט לאספקת 500 עמדות טעינה בגרמניה. היקף הזמנת המסגרת מוערך בכ-2.1 מיליון אירו.