ועד התאגיד לעובדים: לא לשתף פעולה עם תוכנית הקיצוצים של ההנהלה

במייל ששלח ועד העובדים עדכן כי הנהלת התאגיד מיישמת תוכנית קיצוצים שפוגעת קשה בעובדים, כמו קיצוץ שעות לילה, שעות נוספות וחיוב עובדים לקחת ימי חופשה, וקרא לעובדים לא לשתף פעולה • "לא מקובל שהדברים ייעשו באופן חד-צדדי וללא הידברות עם נציגות העובדים"

משרדי תאגיד השידור הציבורי "כאן 11" / צילום: שלומי יוסף, גלובס
משרדי תאגיד השידור הציבורי "כאן 11" / צילום: שלומי יוסף, גלובס

כבר עשרה חודשים שבתאגיד השידור "כאן" אין מועצה מכהנת, מה שגם נותן אותותיו במערכת היחסים עם העובדים. נראה כי בהיעדר תקציב, ההנהלה מיישמת תוכנית קיצוצים שוועד העובדים מתנגד לה, וכעת נקראים העובדים שלא לשתף פעולה עם צעדי ההנהלה.

לגלובס נודע כי במייל שנשלח הבוקר (ב') לעובדים עדכן הוועד: "מתחילתה של שנת 2021 הנהלת התאגיד מתנהלת ללא תקציב מאושר. עובדה זו לא מונעת ממנה ליישם תוכנית קיצוצים שפוגעת קשה בעובדים, כמו קיצוץ שעות לילה, שעות נוספות ומתווה חבות חופשה, כאשר ככל הידוע לנו במספר מחלקות הודיעו לעובדים כי הם חייבים לקחת 1.8 ימי חופשה בחודש. אין שום הכרח לחייב עובדים לקחת ימי חופשה כבר בינואר, וזאת מבלי שהגיעו להסכמות כלשהן עם נציגות העובדים".

לדברי הוועד, "מדובר בהוראה חד-צדדית ומבלי שהגענו להסכמות על מתווה חבות ימי חופשה לשנת 2021, ולכן אנו מבקשים מהעובדים לא לשתף פעולה עם המהלך עד להודעה חדשה".

הוועד קורא להנהלה לדון בעניין עם נציגות העובדים כדי להגיע להסכמות, וקורא למי מהעובדים שהתבקש לצאת לחופשה לפנות לוועד: "כמו שידענו להגיע להסכמות בשנה שעברה, אנו בטוחים שניתן להגיע אליהן גם השנה, אבל לא מקובל שהדברים ייעשו באופן חד-צדדי וללא הידברות עם נציגות העובדים".

הבוקר חתם שר התקשורת בני גנץ על מינויה של שרון ידין לתפקיד חברת מועצת התאגיד, ובכך למעשה אפשר את חזרתה של מועצת התאגיד לפעילות, לאחר כמעט עשרה חודשים של שיתוק.

מועצת התאגיד לא פועלת מאז אפריל האחרון. ועדת האיתור בראשותו של השופט אילן שיף אומנם איתרה מבעוד מועד שבעה מועמדים שאמורים היו להספיק לקוורום, אולם הליך המינויים התעכב מסיבות פוליטיות במשך תקופה ארוכה, וגם לאחר שכבר עברו את כל המשוכות הרגולטוריות, פטירתו של חבר המועצה חמיס אבולעפיה, ביחד עם הבעיה שנוצרה באישור המינוי של דורית ענבר, הביאו לכך שהמועצה פעלה במשך שבוע, ושוב התפזרה בהיעדר קוורום.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "הנהלת התאגיד פועלת תוך מינימום פגיעה בעובדים, שמירה על כספי הציבור ובמסגרת התקציב כמתחייב בחוק".