גרמניה האריכה הסגר עד אמצע פברואר; בתיה"ס יישארו סגורים

ברקע החשש בגרמניה מהתפשטותה של "המוטציה הבריטית" הוחלט להאריך את ההגבלות על החיים הציבוריים במדינה עד 14 בפברואר לכל הפחות • גם אוסטריה ושוויץ הודיעו על הארכת הסגר

אנגלה מרקל / צילום: AP - Michael Sohn
אנגלה מרקל / צילום: AP - Michael Sohn

גרמניה החליטה אתמול (ג') להאריך את הסגר ואת ההגבלות על החיים הציבוריים במדינה עד 14 בפברואר לכל הפחות, כאשר בתי הספר וחלק מהגנים יישארו סגורים (ישנם גנים פעילים לעובדים בעבודות חיוניות), יושעה המסחר הלא הכרחי בחנויות ותיאסר התקהלות של יותר משני משקי בית. בנוסף, יחויבו התושבים בגרמניה לעטות "מסכות רפואיות" (מסכות כירורגיות זולות יחסית או מסכות 2FFP יקרות) בתחבורה הציבורית ובמהלך קניות. בבתי אבות יחויב הצוות לעטות מסכות 2FFP.

ההחלטה על הארכת הסגר, ובמיוחד ההחלטה הטעונה על המשך לימודים מקוונים ואי חזרה לכיתות, התקבלה אמש אחרי שעות ארוכות של דיונים בין הקאנצלרית אנגלה מרקל לבין ראשי מדינות המחוז. המדינה גם החליטה להדגיש בפני מעסיקים כי הם חייבים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית אם הדבר אפשרי. מדינות המחוז גם יגדילו את ההיצע של התחבורה הציבורית במטרה לדלל את העומסים הנרשמים באוטובוסים, ברכבות ובחשמליות, ולמנוע מקרי הדבקה במהלך נסיעה בהם.

ברקע דיון החירום שכונס אתמול נרשמת ירידה מתונה במספר מקרי הקורונה החדשים בגרמניה, ככל הנראה כתוצאה מהסגר החמור יחסית שהחל ב-12 בדצמבר. ביממה האחרונה נרשמו 16 אלף מקרים חדשים, לעומת כ-20 אלף מקרים חדשים לפני כשבוע. "אחרי עלייה חדה במספר המקרים בתחילת דצמבר, ירידה במהלך החגים ועלייה מחודשת בתחילת ינואר, מספר המקרים ברוב מדינות המחוז בגרמניה יורד כעת מעט", הודיע מכון רוברט קוך.

אך מול ירידה זו חוששים הגרמנים מהתפשטותה של "המוטציה הבריטית" שמדענים חוששים כי היא מדבקת הרבה יותר, ואחראית ל"התפוצצות" במספר המקרים בממלכה המאוחדת בחודש האחרון (שבינתיים הולכים ויורדים בהדרגה). השר במשרד הקאנצלרית הלגה בראון אמר כי בריטניה שמרה את בתי הספר והגנים פתוחים, "מה שמהווה בשבילנו אזהרה לגבי הצעד הזה". הוא הביע אופטימיות זהירה לגבי המצב, אך אמר כי יש לוודא שתירשם ירידה נוספת בשיעורי ההדבקה כדי שגרמניה תוכל להגיע לקיץ, בו יוצעו חיסונים לכל מי שיהיה מעוניין בכך.

גם אוסטריה ושוויץ הודיעו על הארכת הסגר בתחומן, בעוד דנמרק ומדינות אחרות שוקלות זאת.