סיטונאית הירקות והפירות שמחזיקה בשולינק'ה: "נגיע למחזור של 30 מיליון שקל באונליין השנה"

בכך מצטרפת סיטונאית הירקות והפירות סגלוביץ' למהלכים דומים שביצעו מתחרותיה שנכנסו למכירה ישירה לצרכן, במטרה לצמצם את התלות ברשתות השיווק • מחזור המכירות של החברה בשנת 2020 מוערך בכ-150 מיליון שקל

פירות וירקות / צילום: תמר מצפי
פירות וירקות / צילום: תמר מצפי

אחרי עשרה חודשים של פיילוט שהתרחב מהמרכז לכל הארץ, סיטונאית הירקות והפירות סגלוביץ' משיקה אתר סחר מקוון למכירת תוצרת חקלאית ישירות לצרכן הסופי מהשדה עד הבית, תחת השם "שולינק'ה".

בכך מצטרפת סגלוביץ' למהלכים דומים שביצעו מתחרותיה שנכנסו למכירה ישירה לצרכן, במטרה לצמצם את התלות ברשתות השיווק ולשמור לעצמן את פערי התיווך שגובות הרשתות. בין המתחרות שנכנסו לתחום נמצאות חברת עטרה שרכשה לאחרונה את אתר האונליין שוקיט, וחברת ביכורי שדה שדווח כי היא נערכת להקמת פלטפורמת מכירה ישירה משלה.

לקונספט של הפעלת חנות מקוונת נכנסה סגלוביץ' במרץ 2020, עם תחילתה התפרצות הקורונה, ולפני שלושה חודשים התרחבה לפריסה ארצית. בחברה מסרו לגלובס כי הם מכוונים לכך שפעילות האונליין תגיע ב-2021 להיקף של כ-30 מיליון שקל, שמהווה כיום כחמישית מההכנסות שלה.

סגלוביץ' נוסדה ב-1963 ונמצאת בבעלות משפחת סגלוביץ'. היא מנוהלת על-ידי ניסים סגלוביץ' ומעסיקה כ-120 עובדים. מטה החברה ממוקם באזור התעשייה שגיא 2000 בסמוך למגדל העמק. מחזור המכירות של סגלוביץ' בשנת 2020 מוערך בכ-150 מיליון שקל. בפעילות המסורתית עוסקת סגלוביץ' בשיווק תוצרת חקלאית לשוק המוסדי ובין היתר למשרד הביטחון והמשטרה, לאל על, לבתי חולים וגם לרשתות מזון.

לפי הערכות בענף, שוק הפירות והירקות בישראל נאמד בכ-18 מיליארד שקל בשנה ומתנהל ברובו ברשתות השיווק, שמחזיקות בנתח של כ-55% מהמכירות. 25% מהמכירה מתבצעת בירקניות שכונתיות, וכ־15% בשווקים. המכר הישיר, שכמעט ולא היה קיים בעבר, מהווה כיום בעקבות משבר הקורונה בנתח שוק של כ־5% ונמצא במגמת עלייה.