ועד עובדי סלקום מתכוון למנוע את העברת המידע שמבקש משרד התקשורת

ועד העובדים הודיע שלא ישתף פעולה עם דרישת המשרד למידע פולשני על הלקוחות וקורא לכל הוועדים שלא לתת יד למהלך שמהווה פגיעה בפרטיות

ועד עובדי סלקום הודיע שאין בכוונתו לשתף פעולה עם דרישת משרד התקשורת להעברת מידע מפורט על לקוחות החברה. במכתב שנשלח לשר התקשורת בני גנץ הודיעה מיה יניב, יו"ר ועד סלקום, כי אין שום הצדקה, לא בדין ולא בכלל, שחברות התקשורת יחשפו את כל הנתונים של לקוחותיהם, ואין שום סיבה נראית לעין שמדינת ישראל תרכז אצלה את פרטי כל הלקוחות של חברות התקשורת, למעט, כך נדמה, שכרון כוח של מאן דהוא ורצון בלתי סביר לצבור ידע ומידע קריטיים על הציבור לצרכים שאינם עולים לכאורה בקנה אחד עם טובת הציבור.

במכתב צוין כי "מדובר במידע קריטי החוסה תחת הגנת הפרטיות, שהוא גם מידע עסקי של החברות, ועם כל הכבוד לאג'נדות שמשרד התקשורת רוצה לקדם, אנחנו לא ניתן לכך יד. אני מבקשת להודיע לך כי לא משנה מה תהיה עמדת הנהלת קבוצת סלקום, וללא כל קשר אליה, עובדי החברה לא ישתפו פעולה עם המהלך, תוך שנפעיל לצורך כך את כל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו, לרבות פניה לערכאות משפטיות, על מנת לעצור מהלך זה".

דרישת המידע ממשרד התקשורת נועדה על מנת לאפשר לציבור נגישות למאגר מידע שיהיה לו לעזר על שירותי התקשורת באזור מגוריו.

ממשרד התקשורת נמסר: "דרישת המידע המדוברת נמצאת בהליך שימוע והמשרד פתוח לקבל את תגובות הציבור והחברות לנושא. יש לציין כי המשרד נמצא בעיצומו של פרויקט להקמת מערכות שיאחדו את כלל דרישות המידע, מהלך שצפוי לקצר ולפשט את תהליכי העבודה של החברות והמשרד. כפי שפורסם בשימוע, המהלך נועד לצמצם פערי מידע באופן שיבטיח שהרגולציה תשרת את האינטרס הציבורי באופן מיטיבי, כאשר במצב כיום, אעדר המידע פוגע באיכות הרגולציה באופן המשליך ישירות על הצרכנים בהיבטי איכות תשתיות התקשורת, רמת התחרות והמחירים בשוק, אפלייה בין מנויים וכו׳. בהיבטי הגנת הפרטיות נדגיש כי הנתונים המבוקשים אינם חושפים את זהות המשתמש ויאובטחו כנדרש".