הראשונה באירופה: גרמניה רכשה טיפולי נוגדנים בקורונה בסכום של 400 מיליון אירו

לפי שר הבריאות הגרמני יינס שפאן, שהודיע היום על הרכישה, גרמניה רכשה כ-200,000 מנות של הטיפול, שנועד להגביר את רמת הנוגדנים בדם נגד נגיף הקורונה ומיועד לחולים בסיכון גבוה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: Associated Press, Michael Kappeler
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל / צילום: Associated Press, Michael Kappeler

ממשלת גרמניה הודיעה כי רכשה טיפולי נוגדנים בקורונה - טיפול ניסויי שבו השתמש בין השאר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ - בסכום כולל של 400 מיליון אירו. היא תהיה המדינה הראשונה באירופה לעשות שימוש בטיפול זה, במחיר של 2,000 אירו למנה. לפי שר הבריאות הגרמני יינס שפאן, שהודיע היום על הרכישה, גרמניה רכשה כ-200,000 מנות של הטיפול, שנועד להגביר את רמת הנוגדנים בדם נגד נגיף הקורונה ומיועד לחולים בסיכון גבוה.

הממשלה הגרמנית נמצאת תחת לחץ כבד מצד הציבור והתקשורת בעקבות כישלונה להבטיח מספר מספיק של חיסונים לקורונה, למרות שהטכנולוגיה שהובילה לפריצת הדרך בתחום והחברה שפיתחה את החיסון הן גרמניות. כ-1.3 מיליון גרמנים בלבד חוסנו עד כה בחודש שחלף מאז התחיל מבצע החיסונים, וכעת עומדת גרמניה ומדינות אחרות באירופה בפני מחסור בחיסונים המונע את התרחבות המבצע. קשישים רבים מעל גיל 80 בגרמניה ממתינים לתורם, או שתורם שנקבע לשבועות הקרובים בוטל, בגלל המחסור הזמני במנות חיסון.

שר הבריאות שפאן הודיע בראיון לעיתון "בילד" היום (א'), כי המדינה רכשה את מנות הטיפול בנוגנדים מונוקלונלים (חד-שבטיים) וכי תחלק את המנות בבתי חולים אוניברסיטאיים בימים הקרובים. לא ברור מאיזה יצרן נרכש הטיפול. החברה שהובילה את הפיתוח היא Regeneron האמריקאית, אולם גם חברות אחרות, ביניהן "אליי לילי", עוסקות בפיתוח טיפולים דומים. "זה עובד כמו חיסון פסיבי", אמר שפאן, "מתן הנוגדנים בשלב מוקדם יכול לסייע לחולים בסיכון גבוה להימנע מהידרדרות במצב". הוא ציין כי מדובר באותו הטיפול שקיבל טראמפ, שהפגין התאוששות מהירה מהנגיף.

הטיפול אושר בנובמבר האחרון על ידי ה-FDA בהליך חירום, אולם כאמור טרם אושר לשימוש באירופה.