בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט: אפל דחפה את הנאסד"ק לשיא כל הזמנים

בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות, הדאקס הגרמני איבד 1.7% • אפל בלטה בעלייה לשיא כל הזמנים • טסלה ממשיכה קדימה ונושקת למחיר של 900 דולר למניה • מניית ION Acquistion Corp זינקה על רקע המיזוג עם טאבולה הישראלית

שלט של רחוב וול סטריט מחוץ לבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Mike Segar
שלט של רחוב וול סטריט מחוץ לבורסת ניו יורק / צילום: Reuters, Mike Segar

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת על רקע אי הסכמות בנוגע לחבילת הסיוע ואופן חלוקתה בארה״ב. אפל  בלטה בעליות לשיא לקראת הדוחות ודחפה את הנאסד"ק לעלייה של 0.7% לרמת שיא כל הזמנים. מדד S&P 500 טיפס ב-0.4% והדאו ג'ונס השתרך מאחור כשהשיל 0.1% מערכו.

טסלה עלתה בכ-4% גם היא לקראת פרסום הדוחות השבוע, מנגד ניאו  המתחרה הסינית איבדה כ-3% מערכה.

21:50

בצל החשש מהמוטציות של נגיף הקורונה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגביל את הכניסה לזרים שאינם אזרחיה של ארה"ב המגיעים מדרום אפריקה, כמה מדינות אירופה נוספות, בריטניה וברזיל.

מדד הפחד (VIX) נוסק בכ-8% בצל החשש מהמוטציה הדרום אפריקאית. מדד המניות המובילים נסחרים סביב רמות הפתיחה.

21:00

המסחר בוול סטריט מתנהל בתנודתיות בהמשך לדיווח של חברת התרופות והחיסונים מודרנה  כי בדקה את יעילות החיסון שלה נגד וירוסי הקורונה עם מוטציות בריטית ודרום אפריקאית, ומצאה אותו יעיל נגד מוטציות אלה. עם זאת, החיסון היה פחות יעיל נגד המוטציה הדרום אפריקאי מאשר נגד זו הסינית המוכרת לנו מתחילת המגיפה וזו הבריטית, אולם עדיין נראה חזק מספיק כדי לנטרל גם את הווירוס מהסוג הזה.

אפל  צפויה להשיק בשנה הבאה את משקפי המציאות המדומה שיתחרו במשקפי VR של פייסבוק. לפי הערכות, המחיר של המשקפיים עשוי להגיע עד ל- 1000 דולר - הרבה מעל מחיר המתחרות בשוק.

יצרנית משחקי המחשב והווידאו גיים-סטופ נסחרת בפראות ככל הנראה בעקבות מאבקי שורטיסטים שנאלצו לסגור פוזיציות כשבמהלך המבחר המניה הגיע לשיא כל הזמנים והתרסקה בחדות, אם כי עדיין משקפת עלייה יומית של 10%.

מנייתה של רשת בתי הקולנוע AMC   מזנקת לאחר שקיבלה הלוואה של 917 מיליון דולר בצל סגירת התיאטראות בשל משבר הקורונה.

בלקברי  מטפסת על רקע הדיווח על הגעה ליישוב המחלוקת על פטנטים עם פייסבוק.

19:40

המסחר בוול סטרט מתנהל בטריטוריה האדומה בצל החשש מהתפשטות המוטציה האפריקאית. מדד הנאסד"ק שעלה מוקדם יותר בכ-1% מחק את העליות. הדאו ג'ונס מאבד 0.5%.

18:34

בורסות אירופה ננעלו בירידות. הדאקס הגרמני איבד 1.66%, הקאק הצרפתי ירד בשיעור דומה והפוטסי הבריטי איבד 0.8%.

18:20

וול סטריט נסוגה מהשיא בצל החשש מהמוטציה האפריקאית בצל הדיווח כי החיסון של מודרנה חלש נגד המוטציה האפריקנית. מדד הנאסד"ק מחק עליות של כ-1%, והמדדים המובילים נסחרים כעת בטריטוריה האדומה בירידות קלות.

16:40

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק קופץ ב-1.3%, מדד S&P 500 עולה ב-0.4% ואילו הדאו ג'ונס יורד ב-0.3%. 

אפל בולטת בעלייה של 3.7% ואמזון ב-1.2% לקראת פרסום הדוחות השבוע. טסלה ממשיכה לשעוט קדימה ומזנקת ב-5.5% קרוב למחיר של 900 דולר למניה. 

מניית ION Acquistion Corp מזנקת ב-25% על רקע המיזוג עם טאבולה הישראלית.  גלובס חשף לראשונה לפני כחודש כי טאבולה מקדמת מהלך  להפוך לחברה ציבורית בוול סטריט.

באירופה המסחר מתנהל בירידות. דאקס וקאק מאבדים 1.4% ופוטסי יורד ב-1%. סטוקס 600 יורד ב-0.8%. 

14:00

בורסות אירופה נסחרות כעת בירידות קלות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

בזירת הסחורות נסחר הזהב בעלייה קלה לרמה של 1,864 דולר לאונקיה, הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 0.5% לרמה של 55.7 דולר לחבית.

הביטקוין מתייצב ברמה של 33,200 דולר. 

12:10

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. הסוחרים ממשיכים לעקוב אחרי נתוני התחלואה מקורונה באירופה ובעולם. 

כלכלני הפועלים מציינים בסקירתן השבועית כי "צעדי הסגר של השבועות האחרונים אומנם החלו להשפיע על נתוני ההדבקה בעולם ואלו התמתנו מעט בשבוע האחרון, עם זאת נתוני התמותה עדיין גבוהים, ומדיניות הסגרים צפויה להימשך לפחות עד סוף החודש. אירופה נשארת במוקד ההתפרצות וההגבלות על התנועה והמסחר ביבשת מתעצמות, זאת לצד מגבלות היצע והפצה של החיסונים שמאטות את קצב התחסנות האוכלוסייה".

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

בזירת הסחורות נסחר הבוקר הזהב בירידה קלה לרמה של 1,854 דולר לאונקיה, הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 0.5% לרמה של 55.7 דולר לחבית.

08:10

שבוע המסחר בבורסות אסיה נפתח במגמה חיובית. מדד הניקיי בטוקיו מטפס בכ-0.3% ומדד ההנג סנג בהונג קונג קופץ בכ-2%. מדד הקוספי בסיאול בולט אף הוא עם עלייה של יותר מ-2%. 

 במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

בזירת הסחורות נסחר הבוקר הזהב בירידה קלה לרמה של 1,854 דולר לאונקיה, הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 0.1% לרמה של 55.5 דולר לחבית. הביטקוין מתייצב סביב רמה של 33,400 דולר.

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת סביב רמה של 1.10%.

הדולר נסחר ביציבות מול האירו בעולם, סביב רמה של 1.217 דולרים לאירו, ומול הין היפני מתייצב הדולר ברמה של 103.7 יינים לדולר.

עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת השבוע להילוך גבוה, כשבין השאר יפרסמו תוצאות החברות מיקרוסופט (יום שלישי, 26 בינואר, לאחר סיום המסחר), פייסבוק, אפל וטסלה יפרסמו ביום רביעי לאחר סיום המסחר.