נמקו גייסה 137 מיליון שקל בהקצאה פרטית של אג"ח למשקיעים מסווגים

מחיר ההקצאה משקף הנחה של 3% על מחיר הסגירה של אג"ח א' של נמקו אתמול בבורסה

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

חברת הנדל"ן הזרה נמקו ריאלטי, שבבעלות יגאל נמדר, גייסה אתמול סכום של 137 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים. הגיוס בוצע באמצעות הקצאה פרטית של 133 מיליון שקל ערך נקוב של אגרות חוב מסדרה א' במחיר של 103.11 אגורות לאגרת חוב.

מחיר ההקצאה משקף הנחה של 3% על מחיר הסגירה של אג"ח א' של נמקו אתמול בבורסה. תמורת ההנפקה תשמש את חברת נמקו למימון פעילותה, כפי שייקבע בידי הנהלת החברה מעת לעת ולפי שיקול דעתה.

ההנפקה תתבצע בדרך של הרחבת סדרה קיימת, ולאחריה תכלול סדרה א' של נמקו אג"ח בהיקף של 498 מיליון שקל ערך נקוב. סדרה א' נושאת ריבית שנתית של 5.8% ותיפרע בתשלומים חצי שנתיים עד נובמבר 2025. משך החיים הממוצע של אג"א א' עומד על 2.4 שנים והיא נסחרה היום במחיר של 106.5 אגורות, המשקף תשואה שנתית לפדיון של 3.5%.

לחברה גם סדרה ב' בהיקף של 364 מיליון שקל ערך נקוב, בעלת מח"מ ארוך יותר של 5 שנים, אשר נסחרת לפי תשואה שנתית לפדיון של 5.2% ושעתידה להיפרע עד אוקטובר 2032. שתי הסדרות זוכות לדירוג AA מינוס מחברת S&P מעלות.

נמקו עוסקת בתחום הנדל"ן המניב ובבעלותה 81 נכסים הפזורים ב-29 מדינות ברחבי ארה"ב. מרבית נכסי החברה הם קניונים ומרכזי קניות, כאשר ברשותה גם שלושה בנייני משרדים. החברה מתמחה ברכישת נכסים מידיהן של חברות הנמצאות במצוקה, השבחה של אותם נכסים ומכירה מהירה של חלקים מהם לצורך החזר ההשקעה.

נכון לסוף ספטמבר 2020, הציגה נמקו הון עצמי לבעלים של 539 מיליון דולר, כאשר ברשותה נדל"ן להשקעה בשווי של 1.43 מיליארד דולר. ברשות החברה היו באותה העת מזומנים בשווי של 93 מיליון דולר וכן ניירות ערך סחירים בשווי של 46 מיליון דולר.

את תשעת החודשים הראשונים של 2020 סיימה נמקו עם רווח נקי לבעלים של 73 מיליון דולר, וזאת למרות השפעות משבר הקורונה, שהובילו את החברה לרשום ירידה של 15 מיליון דולר בשווי הנדל"ן שבבעלותה. יחס המינוף של החברה (חוב נטו ל- CAP נטו) עמד בסוף ספטמבר על 45.8% בלבד.