"כל דבריי היו אמת": שאול מרידור משיב אש להאשמות ישראל כ"ץ

לאחר ששר האוצר ישראל כ"ץ שלח מכתב התראה לראש אגף התקציבים לשעבר שאול מרידור וטען כי דבריו בתוכנית "עובדה" עולים לכדי לשון הרע, מרידור מאיים: "אם תגיש נגדי תביעת דיבה, אחשוף בביהמ"ש התנהלות משחיתה ופסולה שלך במשרד האוצר"

שאול מרידור, לשעבר ראש אגף התקציבים באוצר / צילום: איל יצהר
שאול מרידור, לשעבר ראש אגף התקציבים באוצר / צילום: איל יצהר

"כל דבריי היו אמת. אם תגיש נגדי תביעת דיבה, אחשוף בבית המשפט התנהלות משחיתה ופסולה שלך במשרד האוצר" - כך מאיים היום (ג')  שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, בתשובה ששלח לשר האוצר ישראל כ"ץ למכתב בו האשים אותו כ"ץ כי דבריו בראיון ששודר בתוכנית "עובדה" עולים כדי לשון הרע.

אתמול (ב'), בעקבות שידור הראיון עם מרידור בתוכנית "עובדה", שלח שר האוצר כ"ץ מכתב התראה למרידור, במסגרתו טען כ"ץ כי דבריו של מרידור עולים לכדי לשון הרע, ואף איים בהגשת תביעה נגדו.

בתוכנית "עובדה" ששודרה ביום חמישי האחרון, האשים מרידור בין היתר את שר האוצר כ"ץ בהתנהלות לא תקינה, וטען כי השר דרש ממנו "לשחק במספרים" על-מנת לחלק כספים שאין לאוצר (להפחית תחזית של עלויות תוכניות שונות, כדי שייווצר עודף תקציבי לתוכניות אחרות). בעקבות דברים אלה שיגר כ"ץ את מכתבו למרידור, באמצעות עו"ד נבות תל-צור. 

"אמת דיברתי"

במכתב ששיגר מרידור בחזרה לעו"ד תל-צור, הוא משיב אש: "במכתב התפטרותי מתפקידי כראש אגף התקציבים במשרד האוצר (מכתב מיום 30.8.2020) ובראיונות תקשורתיים שונים הצבעתי על חציית קווים אדומים וריסוק כללים אלמנטריים של מינהל תקין במשרד האוצר, הכול מתוך תחושת שליחות וחובה ציבורית להביא לידיעת הציבור את הדברים כהווייתם", כותב מרידור.

"הטענות שהעלית במכתבך, לפיהן אמרות שונות שאמרתי בראיונות או במכתב ההתפטרות עולות כדי 'דברי דיבה', הן טענות משוללות כל יסוד. אומר באופן ברור: אמת דיברתי בכל דבריי אלה, ואוסיף ואומר: דבריי משקפים התנהלות חמורה של שר האוצר, אשר מקומה לא יכירנה במינהל ציבורי תקין".

לבסוף מוסיף מרידור איום ברור וחד: "ככל ששר האוצר יבחר להגיש תביעה כפי שנרמז במכתבך, דומה כי יהא בכל כדי לתרום תרומה ממשית לחשיפת אותה התנהלות משחיתה ופסולה של השר, וכידוע 'אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר'".