יונתן קולבר מתכוון לגייס כ-250 מיליון דולר לחברת SPAC נוספת

חברת ION הישראלית, בראשות קולבר, הגישה תשקיף לקראת גיוס חברת SPAC שנייה, שתונפק בבורסת ניו יורק • אתמול הודיעה על מיזוג עם טאבולה

יונתן קולבר \ צילום: יונתן בלום
יונתן קולבר \ צילום: יונתן בלום

ב-ION לא נחים: יום לאחר שדווח על מיזוג צפוי של חברת הטכנולוגיה טאבולה לחברת ה-SPAC (בלנק צ'ק) ION Acquisition Corp, הוגש תשקיף חדש לקראת גיוס הון לחברת SPAC נוספת - ION Acquisition Corp 2, שתונפק בבורסת ניו יורק (NYSE).

הכירו את הטרנד החדש שמשתלט על וול סטריט: SPACs | וול סטריט ג'ורנל

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור מתוך מטרה להתמזג עם חברה קיימת בתוך זמן מוגבל של 18-24 חודשים. ION Acquisition Corp גייסה לפני פחות מארבעה חודשים סכום של כ-259 מיליון דולר, וכאמור השבוע דיווחה על מיזוג עם חברת טאבולה, המספקת המלצות תוכן לגולשים, בעסקה שתביא את טאבולה לוול סטריט לפי שווי של כ-2.6 מיליארד דולר. ה-SPAC החדש, ION Acquisition Corp 2, מתכננת לגייס סכום של 253 מיליון דולר ובדומה לפעם הקודמת, לחפש יעדי מיזוג בשוק הטכנולוגיה הישראלי אשר לדברי החברה מציע הזדמנויות גדולות ופוטנציאל נרחב. החתמים בהנפקה הם גולדמן זאקס, מורגן סטנלי ו-AmeriVest Securities.

החברה היא חלק מקבוצת קרנות ההשקעה ION Asset Management, המנהלת נכסים בהיקף של 1.5 מיליארד דולר במסגרת קרנות גידור ופרייבט אקוויטי, שנוסדה על-ידי יונתן הלף וסטיבן לוי.

את ION 2 מוביל אותו צוות כמו את חברת ה-SPAC הראשונה: היו"ר הוא יונתן קולבר, המנכ"ל הוא גלעד שני, ודירקטוריון החברה כולל את גבי זליגסון שהיה בעבר מנכ"ל נובה וקורנית דיגיטל, את רינת גזית שהייתה בכירה באורמת טכנולוגיות ואת ליאור שמש, שמכהן כסמנכ"ל הכספים בחברת האינטרנט Wix. קולבר כיהן בעבר כמנכ"ל קונצרן כור וכיום הוא שותף בקרן ההשקעות ויולה, ומשקיע באופן פרטי בחברות הייטק. שני הוא בעל ניסיון מתחומי ההשקעות במסגרת ION ו-Magma ושימש בעבר כסגן נשיא ב-Baron Capital מארה"ב.

גיוסים בהיקף של 20 מיליארד דולר מתחילת השנה

טרנד ה-SPAC הפך לאחד הטרנדים הלוהטים בוול סטריט בשנה האחרונה. בשנת 2020 גויס סכום מצטבר של 82 מיליארד דולר על-ידי מאות חברות SPAC, ובתקופה של פחות מחודש מאז שהחלה שנת 2021 כבר בוצעו גיוסים של כמעט 20 מיליארד דולר על-ידי 67 חברות SPAC, סכום גבוה יותר מכל מה שגייסו חברות SPAC לאורך כל שנת 2019.

לאחר שחברות SPAC מגייסות כסף מהציבור ומניותיהן מתחילות להיסחר, מגיע השלב שבו הן מחפשות יעדים לרכישה. על רקע היקפי הגיוסים הגדולים בתקופה האחרונה, חברות SPAC רבות מחפשות כיום יעדים לרכישה בשוק הפרטי, גם בישראל.

כאמור, חברת ה-SPAC הראשונה של ION הודיעה השבוע על המיזוג עם טאבולה. במסגרת העסקה, טאבולה, שהוקמה ומנוהלת על-ידי אדם סינגולדה, תמוזג ל-ION לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר ותגייס כ-545 מיליון דולר - חלקם מ-ION וחלקם בהנפקה פרטית שבה משתתפים פידליטי, בלקרוק ו-Baron Capital, גופים הקשורים ל-ION וחברת הביטוח הפניקס. המיזוג יושלם במהלך הרבעון השני של השנה.