בחירות 2021 | בלעדי

שם חם: קרן טרנר קיבלה הצעות מ-4 מפלגות מימין ומשמאל - וסירבה

טרנר, מנכ"לית האוצר לשעבר, קיבלה פניות מתל"ם ומפלגת הישראלים - והשיבה בשלילה • גם שמו של שי באב"ד, המנכ"ל שקדם לטרנר באוצר, ושמו של משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, עלו בהקשרים פוליטיים - אך השניים סירבו לפניות

קרן טרנר. סירבה להצעות מימין ומשמאל / צילום: ששון תירם
קרן טרנר. סירבה להצעות מימין ומשמאל / צילום: ששון תירם

החיפוש אחר שמות אטרקטיביים ומביאי קולות בקרב המפלגות השונות, בעיקר אלה החדשות או הבונות מחדש את הרשימות, הוביל לפניות לפקידים בכירים בשירות הציבורי, כאלה שנחשבו למוצלחים ובולטים.

אחת מהן היא קרן טרנר, שהייתה מנכ"לית משרד התחבורה עם השר ישראל כ"ץ ואחר-כך לבקשתו עברה עימו גם לאוצר, אבל פרשה משם בשל חילוקי דעות קשים ועימותים על רקע טענות לאי-מתן גיבוי לפקידים הבכירים והתעלמות מדעתם המקצועית.

לטרנר פנו בשבועות האחרונים לפחות ארבע מפלגות מימין ומשמאל בהצעה להציבה במקום בולט ברשימות מועמדיהן לכנסת. כך ממפלגת תל"ם של משה (בוגי) יעלון, ולפי גורמים פוליטיים, גם מהישראלים וייתכן כי מנוספות. טרנר השיבה לכולם בשלילה, והיא בפסק-זמן ביתי לקראת קבלת החלטות להמשך דרכה.

גם שמו של שי באב"ד, המנכ"ל שקדם לטרנר באוצר, עלה בהקשרים פוליטיים, והוא נפגש עם כמה גורמים, ובהם איילת שקד מימינה. באב"ד הבהיר היום (ד') כי פניו למגזר הפרטי, כי אין לו כוונה להיכנס לפוליטיקה, וכי הפגישות הן בעניינים הכלכליים הבוערים.

דמות אחרת היא משה בר סימן טוב, שהיה מנכ"ל משרד הבריאות בחודשים הראשונים של משבר הקורונה, וגם הוא סירב לפניות אליו.