אקסלנס מחפשת חיתום: במגעים למזג את רוסאריו של ראובן אבלגון

לאחרונה איבדה אקסלנס את מנכ"ל פעילות החיתום, שרון יגר • בכיר נוסף שפורש מבית ההשקעות - אלעד בנבג'י

חנה הולנדר, מנכ"לית אקסלנס / צילום: ענבל מרמרי
חנה הולנדר, מנכ"לית אקסלנס / צילום: ענבל מרמרי

האם חברת החיתום ובנקאות ההשקעות רוסאריו קפיטל בדרך להתמזג ל אקסלנס ולהפוך לזרוע החיתום של בית ההשקעות מקבוצת הפניקס? ככל הידוע הצדדים מנהלים מגעים ראשוניים למיזוג, אשר עדיין לא נקבעו תנאיו. לאחרונה עזב את אקסלנס מי שהוביל את פעילות החיתום של בית ההשקעות - שרון יגר.

רוסאריו קפיטל, שהוקמה ב-2003 על ידי פעיל שוק ההון הוותיק ראובן אבלגון, מנוהלת על ידי ליאור פייס. אבלגון, המשמש כיו"ר החברה, מחזיק ב-50%, בנק מזרחי טפחות ב-20% והיתר בידי מנהלים ואחרים. על פי הערכות, מזרחי טפחות לא צפוי למכור את החזקותיו ברוסאריו קפיטל, כאשר אבלגון וחלק מבעלי המניות האחרים ימכרו מהחזקותיהם.

רוסאריו היא מספקת שירותי חיתום וליווי הנפקות, ייעוץ למיזוגים ורכישות והפצה של מוצרים פיננסיים. החברה נמנית עם צמרת החתמים בשוק ההנפקות המקומי, הזוכה בשנים האחרונות לעדנה. מנכ"ל רוסאריו חיתום הינו נדב רבן וסגן יו"ר החברה הוא עוזי דנינו, שבעבר ניהל את אקסלנס.

שלב נוסף בתוכנית ההתרחבות

עבור אקסלנס והפניקס, שבניהול אייל בן סימון, מדובר בשלב נוסף של התרחבות, לאחר שלאחרונה הפניקס חתמה על הסכם לרכישת בית ההשקעות הלמן אלדובי, ולאחר שלפני פחות משנה רכשה קסם - חברת קרנות הנאמנות של אקסלנס - את קרנות אלומות.

הפניקס מבצעת עוד שינויים אסטרטגיים בפעילותה, אגב תוכניתה האסטרטגית לצמיחה מואצת. בכלל זה הודיעה הקבוצה כי דירקטוריון הפניקס ביטוח בוחן ומקדם את מכירת השליטה, ועד 100% מממניות החברה הבת עד 120, שמפעילה מרכזי מגורים לאוכלוסייה המבוגרת. בחברה מסבירים כי המהלך הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית "להתמקד בעסקי הליבה ולהציף ערך לפורטפוליו נכסי הקבוצה". הפניקס מחזיקה במלוא המניות של עד 120.

לשם כך, הפניקס שכרה שירותים של בנק השקעות שיחפש "רוכשים פוטנציאליים, בארץ ובעולם", לעד 120.

ראובן אבלגון /   צילום: גיא גלעד
 ראובן אבלגון / צילום: גיא גלעד


בנבג'י פורש מאקסלנס טרייד עם הצלחות 

אקסלנס שבניהול חנה הולנדר הינו בית ההשקעות של קבוצת הביטוח הפניקס, ונמצא בבעלותה המלאה. מדובר בבית השקעות גדול שפועל בשלל תחומי פעילות ובהם ניהול קרנות נאמנות, ניהול תיקים, חבר בורסה, חיתום ועוד.

בית ההשקעות מתאפיין במנהלים דומיננטיים לכל אחת מפעילויותיו הנפרדות. אחת מאלו היא פעילות המסחר דרך אקסלנס טרייד, שמנוהלת זה יותר מעשור על ידי אלעד בנבג'י, שהוביל אותה לצמיחה משמעותית תוך הפיכתה לחדר מסחר מהמובילים בשוק.

מי שיחליף אותו כמנכ"ל אקסלנס טרייד הוא אלעד בורשטיין, שהיה חבר הנהלה וסמנכ"ל בחבר הבורסה של אקסלנס, ואשר "במסגרת תפקידו יהיה אחראי על חדר המסחר המוסדי והפרטי ועל פעילות האשראי של אקסלנס. בנוסף יהיה אחראי על האיחוד עם חברת ניהול התיקים", כפי שנמסר בהודעת החברה.

במהלך כהונת בנבג'י הגדילה החברה באופן משמעותי את תחומי פעילותה וצמחה מאוד בהיקף הכנסותיה. לאחר פרישתו, בכוונתו לפעול בתחום היזמות.