תמ"א 38 ברמת אביב: הבניין לא ייהרס, אבל הדיירים יתפנו במימון היזם

בבניין ברחוב בארט 11-19 ברמת אביב יתווספו 25 דירות על 40 דירות קיימות

רחוב בארט 11–19 רמת אביב / הדמיה: אטריום
רחוב בארט 11–19 רמת אביב / הדמיה: אטריום

סיפור הפרויקט: 

דורון קרבל, בעל דירה באחד הבניינים, מספר: "אנחנו 40 דירות קיימות. למרות שעושים אצלנו בבניין חיזוק ולא הורסים, החברה העדיפה שנתפנה לשנה, עד שיסיימו את עבודות החיזוק, השלד וההרחבה. כשיעשו את עבודות הפיתוח של הדירות החדשות אנחנו אמורים לחזור לגור בבניין. נקווה שלא יהיו איחורים.

"בשלב שחתמנו עם היזם היו 75% בערך מהחתימות. מתוך כל ה-40 היה רק אחד שניסה לסחוט - זה בניין רכבת משנות ה-50, ללא מעלית. הוחלט שגורעים שטח מסוים מהדירה עבור בניית המעלית. כולם היו בעד, כדי שלדירות הקרקע יהיה שווה, סוכם שהם יקבלו יותר שטח. התפיסה שלנו מראש הייתה שלא כדאי להתקטנן.

"המתנגד טען כי הדירה שלו שופצה, ולא הסכים שייכנסו לו לדירה בשביל המעלית. היה שלב שחשבנו לא להיכנע לסחטנות. היה לנו סעיף בהסכם שליזם אסור לתת הטבה נוספת לדייר מסוים. חשבנו בשלב מסוים לא להעביר את המעלית בכניסה שלו בדירה שלו, אלא להעביר בדירות שמולו, אבל בסופו של דבר היזם בהסכמה שלנו נתן לו איזה שיפוץ כדי להבטיח את החתימה שלו. 

"בתור מי שהיה בנציגות אני השקעתי לפחות 1,000 שעות בפרויקט הזה. היו יותר טענות מאשר תודות".

צביקה רובינשטיין מבית וגג מסביר: "התקציב שניתן לפינוי הוא לאור ניסיוננו לקשיים שעולים בביצוע פרויקט מורכב מסוג זה בזמן שבבניין מתגוררים דיירים. מעבר לקושי עבור הדיירים שנאלצים למעשה להתגורר באתר בנייה, מה שגורם לכשל בטיחותי מובנה בתהליך - גם משך העבודות מתארך משמעותית לאור אי-היכולת לעבוד בחופשיות יחסית, וקיימים קשיים בתיאום עם בעלי הדירות את המועדים שבהם מנתקים, גם אם לתקופות קצרות, את החשמל, את הגז, את המים ו/או המים החמים, את המזגנים, ועוד, שלא לדבר על תקלות שקורות בדרך. דרך פינוי הדירות אנו צופים שנצליח לקצר משמעותית את לוחות הזמנים של ביצוע עבודות התמ"א".

התמורה ליזם:

היזם יוכל למכור 25 דירות חדשות, בהן דירות 3 חדרים ו-5 חדרים.

התמורה לדיירים:

25 מ"ר נוספים לדירה, וכן מרפסת + חניה במתקן חניה. דירות הקרקע יקבלו כ- 40 מ"ר תוספת וחניה במתקן חניה.

לבעלי הדירות הקיימות נותן היזם תקציב לשכירת דירה חלופית או בגין אובדן דמי שכירות למשך תקופת הפינוי מהדירות. לכל דירה מהדירות רגילות (קומות 1-3) ניתן תקציב של 97 אלף שקל לתקופת הפינוי מהדירות (12 חודשים) ו- 3,500 שקל לכל חודש נוסף אם התקופה תתארך. לכל דירה מדירות הקרקע ניתן תקציב של 85 אלף שקל לתקופת הפינוי מהדירות (12 חודשים) ו- 2,500 שקל לכל חודש נוסף אם התקופה תתארך.

חניה:

שני מתקני חניה רובוטיים גדולים לכ- 70 חניות.

לו"ז:

ההסכם נחתם בחודש ספטמבר 2014, הבנייה החלה בשבועות האחרונים, וצפויה להיות מושלמת בתוך 33 חודשים.

היזם: בית וגג

הקבלן המבצע: דויד חג'ג בע"מ/טופ במרחבי השרון בע"מ

האדריכל: אפרת קובלסקי אדריכלים

בא כוח בעלי הדירות: עו"ד ערן רוזנברג ממשרד לוסטיגמן לפלר רוזנברג

בא כוח היזם: עוה"ד לי מאור ושירן גליטמן ממשרד יגאל ארנון

המצב הישן: בניין רכבת עם חמש כניסות ו-40 דירות קיימות.

*** גילוי מלא: אלונה בר און, מו"ל גלובס ומבעלות השליטה, היא יו"ר קרן "בית וגג"