עו"ד אורי קורב, התובע במשפט אולמרט, מצטרף למשרד של סנגורו של נתניהו

עו"ד קורב, שהוביל כפרקליט את צוות התביעה במשפטו של רה"מ לשעבר אולמרט, מצטרף למשרדו של עו"ד בעז בן-צור המייצג את רה"מ נתניהו • יצוין כי קורב ליווה כפרקליט את חקירות נתניהו בפרשות 1000 ו-2000, ולכן הוא עלול להיות בניגוד עניינים אם יתרום עכשיו לייצוגו בתיקים אלה

עו"ד אורי קורב / צלם: אוריה תדמור
עו"ד אורי קורב / צלם: אוריה תדמור

עו"ד אורי קורב, שהוביל כפרקליט את צוות התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, מצטרף למשרדו של עו"ד בעז בן-צור המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

יצוין כי קורב ליווה כפרקליט את חקירותיו של נתניהו בפרשות 1000 ו-2000, ולכן הוא עלול להיות בניגוד עניינים אם יתרום עכשיו לייצוג של נתניהו בתיקים הללו. 

קורב, שעמד עד היום בראש מחלקת צווארון לבן וליטיגציה מסחרית במשרד טולצ'ינסקי שטרן, יהיה שותף במשרדו של בן-צור. יחד עם קורב יצטרפו למשרד הממוזג 7 עורכי דין נוספים, ובהם עו"ד אסף בנמלך, שותפו של קורב בשנתיים האחרונות.

המשרד הממוזג ייקרא "בן-צור קורב ושות'", ימנה למעלה מ-20 עורכי דין ויפעל בתל אביב ובירושלים.

קורב שימש במשך שנים כפרקליט בפרקליטות מחוז ירושלים והוביל כאמור את צוות התביעה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט בפרשות טלנסקי, מרכז ההשקעות וראשונטורס, שהסתיים בהרשעתו של אולמרט בשתי הפרשות הראשונות.

בראיון שנתן לגלובס באפריל 2019, התייחס קורב לטענות כי הפרקליטות פועלת ממניעים זרים בניהול תיקי נתניהו. "הטענה כי יש רצון של המערכת לעשות הפיכה שלטונית באמצעות כתבי אישום, או כל טענה מהסוג הזה, היא טענה מופרכת, ואני לא חושב שיש מישהו שמאמין בה באמת, זולת שוליים סהרוריים והזויים", אמר קורב.

קורב הוסיף ואמר כי הוא חושב ש"חלק מהדברים שנתניהו אומר ועושה נגד רשויות האכיפה הם לא במקום, אבל מצד שני קשה לשפוט אותו, כמו שקשה לשפוט אנשים אחרים שמגיעים למקומות כאלה. המתקפה הכללית שנעשית על רשויות האכיפה היא לא לעניין, אבל כשאני אומר ‘התקפה כללית', זה לאו דווקא הוא. אני לא חושב שנתניהו הוא ראש התוקפים, ממש לא. את האמירות הקשות יותר לא הוא אומר".

עוד אמר קורב בראיון: "אני מכיר היטב את פרקליט המדינה, שי ניצן (כיום פרקליט המדינה לשעבר. ח',מ'), ואת פרקליטת מיסוי וכלכלה, ליאת בן-ארי (כיום המשנה לפרקליט המדינה. ח',מ'), ולהגיד שהם פועלים נגד נתניהו מאינטרסים אישיים או פוליטיים, זה מאוד-מאוד רחוק מהמציאות. זה פשוט תלוש מהמציאות. אבל זה חלק מהמחיר שהם משלמים במסגרת התפקיד. אני חושב שיותר כואב לניצן מחיר הפגיעה במערכת ובשלטון החוק, מאשר הפגיעה האישית בו".

מטעם עו"ד קורב נמסר בתגובה: "עו"ד קורב התמזג עם שותפו עו"ד אסף בנמלך ועורכי דין ממשרדם עם משרדו של עו״ד בעז בן-צור, והם שמחים מאוד בכך. עו"ד קורב לא הצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה נתניהו, ובכל מקרה לא צפוי גם בעתיד לקחת חלק בייצוג בתיקים 1000 ו-2000. יצוין כי גם בעבר בשיחות שקיים עו"ד קורב עם ראש הממשלה, נדונה האפשרות לייצוג בתיק 4000 בלבד".