אדלר-חומסקי וראובני-פרידן מצטרפים להתמודדות על תקציב טבעול

עוד מתמודדים הם משרדי הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב והפרסומאי יורם דמבינסקי, לשעבר הבעלים של משרד הפרסום JWT ישראל • עד כה טיפל בתקציב גיתם BBDO, שוויתר עליו לטובת התמודדות על תקציב "תנובה מזון"

מפעל טבעול / צילום: תמר מצפי
מפעל טבעול / צילום: תמר מצפי

המכרז על תקציב הפרסום של טבעול מתרחב: לגלובס נודע כי משרדי הפרסום אדלר-חומסקי וראובני-פרידן הצטרפו להתמודדות על התקציב. עוד מתמודדים הם משרדי הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב והפרסומאי יורם דמבינסקי, לשעבר הבעלים של משרד הפרסום JWT ישראל, שנסגר לפני מספר חודשים.

תקציב הפרסום של טבעול טופל עד לאחרונה על-ידי משרד הפרסום גיתם BBDO. המשרד מתמודד בימים אלה על תקציב הפרסום של "תנובה מזון" הפועל באותן קטגוריות פעילות, ולכן בחר לוותר על תקציב טבעול - עוד לפני שהבטיח את זכייתו בנתח מתקציב תנובה.

המכרז על תנובה מזון יצא לדרך בעקבות החלטה של משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב לקבל לטיפולו את כל תקציבי החברה המרכזית למשקאות, לרבות המותגים של טרה. המהלך הותיר את "תנובה מזון" ללא משרד פרסום לטווח הארוך.

אומנם גליקמן טיפל במשך תקופה מסוימת גם בתקציבי "תנובה מזון" וגם בתקציבי המשקאות של החברה המרכזית, אך היה ברור שברגע שהמשרד קיבל לטיפולו גם את נתח המזון של החברה המרכזית, הם יידרשו לוותר על חלקם בתנובה.

עם זאת, לאור מערכת היחסים הטובה השוררת בין המשרד ל"תנובה מזון", נשאר התקציב בטיפולם עד מציאת משרד חדש.

נזכיר כי בגיתם לוטשים עיניים כבר שנים ארוכות למערך הפרסום של תנובה ממנו היו חלק בעבר, ולכן כאמור ויתרו מראש על תקציב טבעול.

מערך הפרסום של אסם, המחזיקה בטבעול, כולל גם את משרד הפרסום מקאן תל אביב שהפיק לחברה קמפיין למוצרי תחליפי בשר שהשיקה. הקמפיין עלה לאוויר לא חתום, אך בירור של גלובס העלה כי מי שעומד מאחוריו הוא משרד הפרסום מקאן תל אביב ולא משרד הפרסום גיתם.

הסיבה לכך היא שגם תנובה צפויה להיכנס בעתיד לשוק תחליפי הבשר, ובגיתם, כך נראה, בחרו שלא לעמוד במצב שבו הם מתמודדים על תקציב שמתנגש ישירות במותג שבו הם מטפלים. עם זאת, נזכיר כי מקאן מטפל אף הוא בתקציב הפרסום של תנובה (בתשלובת החלב), ולכן אין באפשרותו לטפל לאורך זמן בתקציב טבעול.

מערך הפרסום של אסם מונה ארבעה משרדי פרסום: גיתם BBDO מטפל בתקציבים של חטיבות הקולינרי, המאפה, הקורפורייט וטבעול; גליקמן-שמיר-סמסונוב מטפל בתקציבים של מותגי נסקפה וגלידות נסטלה; מקאן תל אביב מטפל בתקציבים של דגני הבוקר, נסטי, צבר, פורינה וחטיבת החטיפים של אסם; ויורם דמסינסקי מטפל בתקציב הפרסום של מטרנה.

בשלב הראשון כשהתברר כי גיתם מוותרים על התקציב, נראה היה כי אסם תשמור את הבחירה במשרד חדש מבין משרדי הבית, אולם בהמשך התברר שמקאן צפויים לטפל בתקציב הפרסום של תחליפי הבשר של תנובה (מקאן מטפל בחלק הארי של החברה - תשלובת החלב) והוחלט לפתוח את ההתמודדות למתמודדים נוספים.