חברת SPAC ישראלית חדשה יוצאת לדרך: מורינגה תנסה לגייס 100 מיליון דולר

לפי התשקיף של מורינגה, אסטרטגיית ההשקעה של החברה היא לזהות ולהשלים מיזוג עם חברת הייטק מישראל • את מורינגה מוביל אילן לוין המשמש כיו"ר ומנכ"ל

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

חברת SPAC ישראלית חדשה יוצאת לדרך: Moringa Acquisition Corp הגישה תשקיף לקראת גיוס של 100 מיליון דולר בנאסד"ק, מתוך מטרה לרכוש חברת הייטק ישראלית. החתמים בהנפקה הם EarlyBirdCapital ו-Moelis & Company.

חברות SPAC הן חברות ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה פרטית קיימת תוך זמן מוגבל של 18-24 חודשים. הטרנד של גיוסים לחברות SPAC היה אחד הבולטים בוול סטריט בשנה שעברה וממשיך במלוא המרץ גם בתחילת 2021.
מורינגה תהיה חברת ה-SPAC הישראלית השלישית שתנפיק בוול סטריט בזמן האחרון: קדמו לה ION Acquisition Corp שהונפקה ב-2020 והודיעה לאחרונה על מיזוג חברת טאבולה לתוכה לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, ו-ION Acquisition Corp 2 שהגישה תשקיף לגיוס לפני מספר ימים.

את מורינגה מוביל אילן לוין המשמש כיו"ר ומנכ"ל. לוין היה בעבר בכיר בחברת מדפסות התלת ממד סטרטסיס (ועוד קודם לכן בחברת אובג'ט שמוזגה אליה) ויש לו ניסיון גם בתחום השקעות ההון סיכון. לוין הקים את החברה יחד עם קרייג מרשק, לשעבר בכיר בבנק ההשקעות Numora המכהן כסגן נשיא במורינגה. לצידם בהנהלת החברה נמצא גיל ממן, סמנכ"ל הכספים, גם הוא בכיר לשעבר בסטרטסיס וכן בחברת SimilarWeb. דן ילון, משמש כיועץ לחברה; הוא בכיר לשעבר בסטרטסיס, SimilarWeb ונייס וכיום שותף במורינגה קפיטל שקשורה לחברת מורינגה המהווה "ספונסור" של חברת ה-SPAC. בדירקטוריון החברה נמצאת בין היתר רות אלון, שהייתה שותפה בקרן ההון סיכון פיטנגו.

לפי התשקיף של מורינגה, אסטרטגיית ההשקעה של החברה היא לזהות ולהשלים מיזוג עם חברת הייטק מישראל. "אנחנו מתכננים להתמקד בחברות טכנולוגיה בגודל בינוני שקשורות לישראל ויש להן מודל מוכח של הצלחה מסחרית וצמיחה בהכנסות, ובמקרים מסוימים גם רווח", נכתב בתשקיף. "אנו מחפשים חברות עם טכנולוגיה משבשת (disruptive) עם פוטנציאל שוק חזק". במורינגה מאמינים שהניסיון של אנשיה בחברות טכנולוגיה ישראליות מציב אותם בעמדה ייחודית.

ההנפקה בנויה כך שמורינגה תגייס 100 מיליון דולר בהנפקת 10 מיליון יחידות במחיר של 10 דולר למניה, כאשר כל יחידה כוללת מניה וחצי אופציה לרכישת מניה. במקביל, 350 אלף יחידות יימכרו לחתם EarlyBirdCapital בהנפקה פרטית בתמורה ל-3.5 מיליון דולר.

על רקע ההיקף הגדול של הנפקות ה-SPAC בחודשים האחרונים, חברות SPAC רבות מחפשות כיום חברות פרטיות לרכישה, גם בישראל, וחברות פרטיות ישראליות רבות מקבלות פניות מכמה חברות SPAC במקביל. עבור החברות הפרטיות, מיזוג עם SPAC מאפשר להן גישה מהירה וקלה יחסית לשוק הציבורי, בלי צורך בהגשת תשקיף וביצוע רוד שואו מקיף למשקיעים.

רק אתמול דווח על כך שחברת האוטוטק אוטונומו תתמזג לחברת SPAC מארה"ב לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, ומנכ"ל ומייסד החברה, בן וולקוב, אמר בראיון לגלובס כי "התחילו להגיע אלינו הצעות מ-SPAC בסביבות ספטמבר. עד אז לא תכננתי להפוך את אוטונומו לחברה ציבורית".

עד כה, דווח על מספר מיזוגים של חברות ישראליות לחברות SPAC, ביניהן ארקו המפעילה חנויות נוחות שכבר מוזגה ל-SPAC ונסחרת כיום בנאסד"ק בשווי של 1.2 מיליארד דולר, אינוויז המפתחת חיישני לייזר לתחום הרכב המתמזגת עם SPAC לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, וחברת הטכנולוגיה טאבולה שמתמזגת כאמור עם חברת ה-SPAC הישראלית ION Acquisition Corp לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר.