ליברמן הציג את הרשימה לכנסת והתחייב לא לשבת הקואליציה עם המפלגות החרדיות

ללא שינויים בצמרת: שבעת חברי הכנסת הנוכחיים של המפלגה יתמודדו גם בבחירות הקרובות • ליברמן תקף את נתניהו ואמר כי "לאחר כמעט 5,000 מתים ראש הממשלה אשם ונושא אחריות"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הציגה הערב (ג') את רשימתה לכנסת. הרשימה שהציג ליברמן זהה לרשימה של המפלגה בכנסת היוצאת. כל שבעת חברי הכנסת נמצאים בשבעת המקומות הראשונים ברשימה וליברמן הסביר זאת בכך שהם הצליחו בתפקידיהם ויצגו נאמנה את בוחריהם ואת הציבור כולו.

בראש אחרי ליברמן, נמצא ח"כ עודד פורר ואחריו, חברי הכנסת יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, חמד עמאר ואלכס קושניר. לפי הסקרים מפלגתו של ליברמן צפויה כרגע לזכות בבחירות בשבעה מנדטים.

במקום השמיני הוצב שם חדש, הפרופסור יוסי שיין מאוניברסיטת תל אביב שהכריז בחודש שעבר על תמיכתו בליברמן. עוד שם טרי הוא עורכת הדין בתיה כהנא דרור - פמיניסטית-דתיה המוכרת בזכות מאבקיה בנושא הנשים העגונות ומאבקי דת מדינה אחרים. היא הוצבה במקום ה-12.

ליברמן הבהיר בנאומו כי לא יכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה, אך לא פסל שום מפלגה אחרת לרבות המשותפת. לדבריו, לא ניתן לשקם את הכלכלה ולשקם את הקרעים כל עוד המפלגות החרדיות חברות בקואליציה.

"אני אומר לידידי - לפיד, סער, בנט - אל תחיו באשליות. ניהול תקין של המדינה אפשרי רק בתנאי שהחרדיות באופוזיציה". הוא ציין כי "ישראל ביתנו" מנעה שלוש פעמים הקמת "קואליציה חרדית-משיחית חשוכה. היו כאלו שהפרו כל הבטחה אפשרית לבוחרים. היו כאלו, שניסו להצטרף לממשלה אבל לא לקחו אותם. היו כאלו, שלא הציעו להם שום דבר. המפלגה היחידה שעמדה בכל הפיתויים והלחצים היא 'ישראל ביתנו'".

לדבריו, כל ניסיונותיו בעבר להגיע להתפשרות עם החרדים לא עלו יפה שכן הם מסרבים לכל פשרה. "הם רוצים הכל מהכל. הגעתי למסקנה חד משמעית שהצד השני פשוט לא מוכן לשום פשרה ולשום ויתור, אפילו הקטן ביותר. זה בדיוק מה שאנחנו רואים עכשיו במאבק במגפת הקורונה. יש חוקים לכלל האוכלוסייה ויש כאלו שפטורים מכל החוקים ומכל החובות. לכן, אנחנו רואים יום יום את המראות של מאות ואלפים הלוקחים חלק בחתונות, בטישים ובהלוויות."

הוא האשים את נתניהו באחריות ואמר כי "לאחר כמעט 5,000 מתים ראש הממשלה אשם ונושא אחריות".

ליברמן הבטיח כי בשבוע הבא יפרסם את התוכנית הכלכלית שלו ואמר כי "החזון הכלכלי שלי הוא צמיחה תעסוקה שוויון ורשת בטחון".