רשת Be מקבוצת שופרסל נכנסת לתחום הקנאביס הרפואי

עד כה השאירה הרשת את התחום, המגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, בידי קבוצת סופר-פארם ובתי המרקחת הפרטיים • מנכ"ל Be, אורי וטרמן: "המוצרים שישווקו יהיו באיכות הגבוהה ביותר, ברמות מחירים הוגנות ותוך הקפדה על זמינות רציפה"

בית מרקחת של רשת Be / צילום: בר - אל
בית מרקחת של רשת Be / צילום: בר - אל

חברת הפארם Be מקבוצת שופרסל  הודיעה היום (א') כי תחל לספק קנאביס רפואי בסניפי הרשת. בתחילה יסופק הקנאביס בשלושה סניפים - קניון עזריאלי חיפה, קניון סירקין פתח תקווה ובית החולים שערי צדק בירושלים. בחודשים הקרובים תורחב הפריסה לעוד 20 סניפים.

Be נכנסת באיחור יחסית לתחום הקנאביס הרפואי, המגלגל כ-600-700 מיליון שקל בשנה, מהם עשרות אחוזים הם הכנסות בית המרקחת. ניפוק קנאביס רפואי מחייב התאמה של הסניפים וגם הכשרה ייחודית לרוקחים, ולכן מדובר בהשקעה משמעותית. אולם, נראה כי הקבוצה השתכנעה כי התחום משתלם ואף עשוי לצמוח בהמשך.

כיום נשלט תחום הקנאביס הרפואי על-ידי רשת סופר-פארם ועל-ידי בתי מרקחת פרטיים, אשר חלק הפכו למתמחים בתחום ומבדלים את עצמם באמצעותו. גם חברות גידול הקנאביס רכשו בתי מרקחת בהם ניתנת עדיפות לסחורה שלהם, והיא נמכרת במחירים אטרקטיביים.

בכניסתה המאוחרת יותר לשוק, חסכה לעצמה Be את תקופת המחסור בקנאביס בשוק הישראלי בסוף שנת 2019, שהתאפיינה בכאוס, תורים ארוכים ולקוחות זועמים ומתוסכלים. בינתיים, החברות הישראליות בנו כושר יצור והחלו לייבא גם קנאביס מחו"ל, ורוב הלקוחות גם התרגלו למחירים הגבוהים יותר שבהם נמכרים מוצרי הקנאביס הרפואי מאז הוחלה רפורמת בקנאביס החדשה באפריל 2019.

מנכ"ל Be, אורי וטרמן, מסר כי "אנחנו שמחים להיכנס לתחום החשוב של אספקת קנאביס רפואי בסניפי רשת Be. המוצרים שישווקו יהיו מוצרים באיכות הגבוהה ביותר, אשר עומדים בכל התקנים הרפואיים, ברמות מחירים הוגנות ותוך הקפדה על זמינות רציפה. בעתיד הקרוב נאפשר גם להזמין קנאביס עד הבית, על הפלטפורמה הקיימת שלנו לקנייה מקוונת".