חברת הסטארט-אפ הישראלית גונג תפרסם בגמר הסופרבול

גונג משקיעה במהלך, שעולה באמצעות סטודיו הקריאטיב PictureLab,כחצי מיליון דולר • עד היום פרסמו בסופרבול רק מספר מצומצם של חברות ישראליות הפונות לשווקים בינלאומיים, בהן סודהסטרים, פייבר ו-וויקס

פרסומת הסופרבול של Gong.io / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי Gong.io
פרסומת הסופרבול של Gong.io / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי Gong.io

אורחת ישראלית חדשה בברייק הפרסומות של משחקי הסופרבול: חברת הסטארט-אפ הישראלית גונג (Gong.io) מעלה את פרסומת הסופרבול הראשונה שלה, שתשודר 10 פעמים במהלך יום השידורים המיוחד, ושניים מהספוטים ישודרו במהלך המשחק עצמו.

גונג משקיעה במהלך, שעולה באמצעות סטודיו הקריאטיב PictureLab, כחצי מיליון דולר במדיה ובקריאטיב.

כדי לאפשר ליותר מפרסמים לפרסם בשוק כה גדול כמו ארה"ב, משווקות חבילות פרסום ממוקדות אזורים במדינות ספציפיות, מה שמאפשר גם למפרמים קטנים יותר לפרסם ביעילות. בגונג בחרו שהפרסומות ישודרו בשווקים שסומנו כרלוונטיים ביותר עבורה, שם מרוכזים מספר גדול של לקוחותיה: אזור המפרץ של סן פרנסיסקו, ניו יורק וסיאטל.

פרט לספוטים שישודרו במשחק, שמונה ספוטים ישודרו בתוכניות הפופולריות מיד לפני המשחק ולאחריו, כמו תוכנית הלילה של סטיבן קולבר וחדשות השעה שמונה. 

המגרש של הגדולים 

גמר ליגת הסופרבול ה-55 צפוי להתקיים הערב בטמפה שבפלורידה. גמר הסופרבול הוא אירוע הספורט הנצפה ביותר בארה"ב, שהפך עם השנים לאירוע שחורג מגבולות הספורט וכולל גם מפגן מרהיב של פרסומות, שהפכו לחלק חשוב בחוויית הצפייה.

חברות מכל העולם משקיעות חודשים של מחשבה ומיליוני דולרים בהכנות לפרסומת שישודרו לראשונה במהלך המשחק, כדי לנצל את הצפייה הגבוהה ואת הקשב הצרכני. באופן טבעי, רוב החברות המפרסמות במהלך התחרות הן חברות הפונות לצרכנים הסופיים עם מוצרים בתחומי הצרכנות והמזון, אך בשנים האחרונות הולכת וגדלה כמות המפרסמים שבאים מהעולמות החדשים של הטכנולוגיה והאינטרנט, וביניהם גם חברות עסקיות הפונות לעסקים אחרים (חברות B2B).

הסופרבול נחשב ל"מגרש של גדולים" מבחינת ההשקעה הכספית הנדרשת כדי לקחת בו חלק, ולכן עד היום פרסמו בו רק מספר מצומצם של חברות ישראליות הפונות לשווקים בינלאומיים, ביניהן סודהסטרים, פייבר (שמפרסמת גם השנה) ו-וויקס. 

חברת הסטארט-אפ גונג מפתחת מערכת בינה מלאכותית לשדרוג השיחות של צוותי המכירות והשירות בארגונים. בגונג מקליטים שיחות של אנשי מכירות ושירות בארגונים, מתמללים ומנתחים אותן, ואז ממליצים מה לעשות כדי לשפר כל שיחה - למשל, להוריד מילות שלילה, לדבר יותר לאט, להשתמש במילים יותר חיוביות, לשלב סמול טולק וכדומה.

לדברי סמנכ"ל השיווק של גונג, אודי לדרגור, "מיום הקמתה, גונג נקטה פעולות שיווק השונות מרוב חברות ה-B2B שאנחנו מכירים, כמו פרסום חוצות כדי לברך עובדים מצטיינים, כולל על גשר הסירה בהרצליה, וקמפיין חוצות בתל אביב וברמת גן כדי לחגוג את פתיחת המשרד שלנו במתחם הבורסה. אנחנו מאמינים ששיווק הוא תמיד מאדם לאדם. עסק אף פעם לא קונה שום דבר. תמיד יש אדם שמקבל החלטה כזו, ואליו או אליה צריך לפנות באופן רגשי ושכלתני".