איתמר מדיקל גייסה כ-70 מיליון דולר; קרן ויולה מכרה את אחזקתה בהיקף של 24.6 מיליון דולר

תשתמש בתמורת ההנפקה לרכישת חברות נוספות, גם מחוץ לתחום השינה, כמו חברת SPRY Health שרכשה לפני כחודש

חברת איתמר מדיקל , המשווקת מכשירים לאבחון הפרעות שינה, הודיעה על גיוס של 70 מיליון דולר באמצעות הנפקה ציבורית בנאסד"ק. 24.6 מיליון דולר מתוך הסכום נמכרו במכירה שניה על ידי קרן ויולה, והם היוו בערך מחצית מאחזקתה בחברה.

ההנפקה נסגרה בנחה של 4.4% על מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי ערב ההנפקה, ובביקושי יתר. ביום שישי, למרות הדיסקאונט, עלתה המניה 4.3%, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 328 מיליון דולר. כעת היא עולה 9% בתל אביב, והחברה נסחרת לפי שווי של כמיליארד שקל, כלומר לפי שווי דומה.

את ההנפקה הובילו סייבל השקעות בישראל ופייפר סנדלר, Cowen , SVB ו- Leernik בארה"ב.

זוהי ההנפקה השנייה של החברה בנאסד"ק, כאשר מאז ההנפקה הראשונה שלה ועד סגירת המסחר בשישי עלה מחיר המניה שלה ב-81%. איתמר הרוויחה ממגיפת הקורונה ששינתה את חלוקת השוק בין בדיקות אבחון שינה ביתיות, כמו של איתמר, לעומת בדיקות במעבדות שינה, השוק המבוסס בו היה לה קושי להתחרות לאורך השנים. איתמר החלה עוד לפני הקורונה לבנות עסק מצליח בתחום אבחון הפרעות השינה מהבית עם דגש על דום נשימה בשינה, אך רוב הרופאים שהפנו חולים אליה היו קרדיולוגים, ולא רופאי שינה שהעדיפו את המעבדות. עם תחילת הקורונה, היא פרצה גם לשוק זה.

איתמר הודיעה כי ברבעון הרביעי היא צפויה לרשום הכנסות של 12.5-12.8 מיליון דולר, צמיחה של 28%-31% לעומת הרבעון המקביל, וצמיחה של 43%-46% בנטרול מכירה חד פעמית שהתרחשה ברבעון המקביל. ההכנסות המוערכות לשנת 2020 המלאה עמדו על 40.8 מיליון עד 41.1 מיליון דולר, גידול של כ-31% לעומת 2019 (35%-36% בנטרול ההכנסה החד פעמית בשנה שעברה).

שינוי בהגדרת הפעילות

ההכנסות מבוססות בעיקרן על מוצר אחד, לאבחון הפרעות שינה בבית כאמור. החברה מעוניינת להתרחב והודיעה כי תקצה את תמורת הגיוס בעיקר לביצוע רכישות. תזרים המזומנים של החברה עדיין היה שלילי ברבעונים האחרונים, ונע בין כמעט איזון לבין תזרים שלילי של כמה מיליוני דולרים ברבעון, כך שחלק מן ההנפקה יממן כנראה גם את פעילותה השוטפת.

איתמר כבר ביצעה את הרכישה הראשונה שלה, של חברת Spry Health , אשר פיתחה מערכת לאבחון התדרדרות של חולים כרוניים. זוהי הפעילות הראשונה של איתמר מדיקל מחוץ לתחום השינה, מלבד המוצר שפיתחה במקור בתחום הערכת הסיכון לפיתוח מחלות לב, אותו למעשה נטשה לטובת הפעילות הקיימת שלה. הרכישה הזו מאותתת את הכיוון העתידי של החברה, מאבחון שינה, לניטור רציף של חולים בבית, אחד התחומים החמים בעולם הרפואה היום, אך גם אחד התחרותיים שבהם. לאיתמר יתרון בכך שהיא כבר נמצאת בקשר קבוע עם הרופאים וגם יודעת להגיע אל הבתים ולנהל העברת מידע רפואי באופן מאובטח.

בשלב הראשון השילוב בין המוצרים יאפשר מדידה לאורך זמן של המצב הרפואי של מטופלים עם דום נשימה בשינה, כאשר המוצר של איתמר לבדו מאפשר את אבחון הבעיה, אך לא ניטור קבוע. סכום הרגישה עדיין לא נמסר, ולכן כנראה אינו מהותי לעסקיה של איתמר.