צ'יינה מוטורס מתחילה לשווק בישראל את כלי הרכב החשמליים של MAXUS

בשלב הראשון ישווקו מיני-וואן חשמלי מפואר לשבעה נוסעים ומסחרית חלוקה חשמלית

חברת צ'יינה מוטורס החלה את השיווק הרשמי של כלי הרכב החשמליים של המותג "MAXUS" מקבוצת SAIC הסינית. החטיבה פועלת בסין ובאירופה באופן נפרד משאר המותגים, ומתמקדת בפיתוח רכבי פנאי ומסחריות מסוגים שונים, כאשר בשנתיים האחרונות הדגש הוא על חשמליות.

בשלב הראשון ישווקו בישראל שני דגמים חשמליים, ראשונים מסוגם בקטגוריות שלהם. הראשון הוא המיני-וואן החשמלי EUINQ 5 עם שבעה מקומות ישיבה.

הרכב, שאורכו 4.82 מטר ובסיס הגלגלים שלו 2.8 מטר, מצויד בסוללה של 53 קילוואט-שעה שמאפשרת טווח ממוצע של כ-260 קילומטרים בין טעינות על פי תקן WLTP. המנוע הוא בהספק 174 כ"ס.

הרכב ישווק ברמת אבזור תקנית גבוהה מאוד עם תאורת LED מלאה, ריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים, גג פנורמי חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה גדול ועוד. האבזור כולל גם ערכת בטיחות אקטיבית מקיפה. מחירו של הרכב החל מ-198 אלף שקל.

במקביל תשווק המסחרית EDELIVER 3 של מקסוס שתוצע בגרסת מרכב קצרה או ארוכה עם נפח הטענה של 4.8 מ"ק או 6.3 מ"'ק. מנוע חשמלי בהספק 120 כ"ס וסוללה של 53 קילוואט-שעה, המספקים טווח נסיעה משולב של 230-240 ק"מ בתקן WLTP. המחיר מתחיל בכ-170 אלף שקל.

הדגמים מגיעים עם אחריות לחמש שנים או 100 אלף ק"מ על הרכב, ושמונה שנים או 160 אלף ק"מ על הסוללה. בשלב זה עדיין לא נפתח למותג אולם תצוגה ייעודי.

צ'יינה מוטורס, בבעלות איש העסקים יצחק קויפמן והתאגיד הרוסי EASTLINK LANKER, מייבאת לישראל גם את האוטובוסים של המותג הסיני יונטונג, את המשאיות של המותג הסיני JAC וכלי צמ"ב.