אלי רוזנברג נחת בארץ במטרה להשלים את גיוס החוב של אל על

רוזנברג  נחת בישראל הבוקר בטיסה פרטית של ארקיע • עם דחיית ערעור הטייסים אמש, אל על תוכל להשלים את ההלוואה בהיקף של 300 מיליון דולר ממספר גופים, ובערבות מדינה של 82.5% • במקביל, בעליה נדרשים להזרים לה הון נוסף של 75 מיליון דולר על פי דרישת הבנקים והאוצר

אלי רוזנברג (בעיגול) ומטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון / צילום: פרטי, יואב יערי
אלי רוזנברג (בעיגול) ומטוס אל על בשדה התעופה בן גוריון / צילום: פרטי, יואב יערי

בעלי אל על, אלי רוזנברג, נחת בישראל הבוקר (ד') בטיסה פרטית של ארקיע שהגיעה מלרנקה- כך נודע לגלובס. רוזנברג הגיע מלווה בפמליה, נחת בקפריסין ומשם המשיך לישראל.

לא ברור מדוע רוזנברג לא הצטרף לטיסת אל על שצפויה לנחות בתל אביב בהמשך השבוע כשהיא מופעלת כ"טיסת חילוץ" בקו תל אביב-ניו יורק. ככל הנראה, רוזנברג הגיע על מנת להשלים את נטילת ההלוואה של אל על מכמה גופים מממנים, לצד קידום הליך הזרמת הון נוסף לחברה באמצעות הנפקה נוספת.

אמש, קיבל בית הדין הארצי החלטה שסוללת לאל על את הדרך להלוואה המיוחלת שהיא מנסה לקבל מאז הנפקת המניות שלה בחודש ספטמבר. ההחלטה שהתקבלה בערעור שהגיש ועד הטייסים קובעת כי הסכם שנחתם בשמם על ידי ההסתדרות תקף והוא לא יבוטל כפי שדרשו הטייסים. ההסכם משקף התייעלות וקיצוץ במצבת כוח האדם של הסקטור הזה, כמו גם של סקטורים אחרים בחברה.

אל על צפויה ליטול הלוואה בהיקף של 300 מיליון דולר ממספר גופים, ובערבות מדינה של 82.5%. לאחרונה פרסמה אל על הודעת בורסה לפיה החלטת בית הדין הארצי בעניין ערעור הטייסים קריטית לטובת נטילת ההלוואה. עם דחיית ערעור הטייסים, אל על תוכל להשלים את ההלוואה.

במקביל, בעליה נדרשים להזרים לה הון נוסף של 75 מיליון דולר על פי דרישת הבנקים והאוצר. את גיוס ההון צפוי רוזנברג לבצע באמצעות הנפקה נוספת של מניות והתחייבות לרכוש מניות בהיקף של 50 מיליון דולר. היות שהמהלך הזה יגדיל את שיעורי השליטה שלו ליותר מ-45% נדרש הליך מיוחד הכולל הצעת רכש מיוחדת.

רוזנברג, כמו כל הנוחתים בישראל, מחויב להיכנס לבידוד של 14 ימים במלונית עם אפשרות לקצר את הבידוד ל-10 ימים בכפוף לביצוע של שתי בדיקות קורונה. מחברת כנפי נשרים של אלי רוזנברג לא נמסרה תגובה.