ממשל ביידן משהה באופן בלתי מוגבל את מכירת טיקטוק לאורקל

הנשיא הנכנס ג'ו ביידן, בוחן לעומק את כל התוכניות של קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ, להתייחסות לאיומים הביטחוניים של חברות הייטק סיניות על ארה"ב

טיקטוק. האם תישאר בבעלות סינים גם בארה"ב? / צילום: Reuters, Cezary Kowalski / SOPA Images
טיקטוק. האם תישאר בבעלות סינים גם בארה"ב? / צילום: Reuters, Cezary Kowalski / SOPA Images

התוכנית של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ להכריח את מכירת הפעילות האמריקאית של טיקטוק לקבוצה הכוללת את חברות אורקל ו-וולמרט הושהתה לזמן בלתי מוגבל. לפי גורמים המעורבים בעניין, הנשיא הנכנס ג'ו ביידן, בוחן לעומק את כל התוכניות של קודמו בתפקיד להתייחסות לאיומים הביטחוניים של חברות הייטק סיניות על ארה"ב.

עסקת טיקטוק נדחפה ע"י הנשיא טראמפ עוד מהשנה שעברה, בזמן שבעליה של טיקטוק, חברת בייטדאנס הסינית נאבקה משפטית בממשל האמריקאי. הדיונים בין בייטדאנס לבכירי הביטחון הלאומי בארה"ב נמשכים, אך אין החלטה מיידית לפתרון הבעיות סביב טיקטוק. בנוסף, גורמים בממשל האמריקאי מציינים כי הנשיא ביידן ואנשיו עדיין מנסים להחליט על תגובה עצמאית לאיום שחברות טק סיניות עלולות להוות על ביטחון המדינה.

בשנה שעברה, טראמפ אפילו ניסה לחסום את טיקטוק מלהפעיל את שירותיה בארה"ב עד שתמכור את פעילותה האמריקאית לחברה מקומית ולא סינית. ועדה ממשלתית שאחראית על מסחר חוץ אף חייבה את טיקטוק להעביר את הבעלות על פעילות האמריקאית לחברה בארה"ב.